От август насам Google пусна пет актуализации на алгоритъма и доста сайтовете бяха смазани буквално.
Най-добрата ви защита срещу това, е страхотно съдържание!
Много SEO оптимизатори започват статиите си буквално с празно говорене, за да увеличат броя на думите и това им е грешката. Те отговарят на неуместни въпроси и карат читателите да скролват надолу по страницата, за да намерят нужните им отговори. Това обаче е много неприятно за посетителите ви.
Как го правят професионалистите или т.нар. „Стратегия на обърнатата пирамида“
Йерархията на съдържанието ви трябва да бъде следната:
- Дайте отговор на основния въпрос и това, от което се нуждаят вашите потребители
- След това отговорете на допълнителни въпроси
- Накрая отговорете на контекстните въпроси
1. Отговорете на основния въпрос.
Дайте на потребителя това, от което се нуждае в момента:
“Как се прави ….” –> започнете със стъпките
“Какво е …..” –> започнете с дефинициите
“Най-добрата …..” –> започнете със списък с продукти
Запомнете: НЕ поставяйте воднист текст в горната част на страницата.
2. Отговорете на второстепенните въпроси.
Хората винаги имат допълнителни въпроси:
“Кои са най-добрите съдомиялни машини?”
“Колко дълго издържат съдомиялните машини?”
Намерете вторични въпроси, като използвате блоковете “People Also Ask (PAA)” (не го бъркайте с Related searches) в SERP на Google или чрез някой инструмент (има много такива).
Забележка: На български с този PAA блок има проблем, затова търсете на английски и правете превод. За нашия език може да използвате инструменти като Serpstat, Semrush или Ahrefs и да видите в раздел „Въпроси“ какво ще намерите като търсения. Има и още една хитрост за PAA, но за нея в друга статия 😊
3. Отговрете на контекстните въпроси
След вторичните въпроси, някои читатели все още искат да намерят повече информация:
“Какъв препарат да си взема за съдомиялна машина?”
“Какви са типичните проблеми със съдомиялните машини?”
Отговаряйки на тези въпроси, ще задържите най-любопитните читатели по-дълго на сайта си.
Защо това е много по-ефективно
Целта ви е да обхванете целия път на търсене. Търсенето е път от събирането на информация до вземането на решение. Хората започват с едно запитване, но обикновено имат много свързани въпроси след това. Страниците, които могат да обхванат целия път на търсене, печелят в SERP.
Не пренатоварвайте страниците си с текст
Изчерпателни ≠ супер дълги. Често се използват инструменти като Semrush и Surfer, за да се прецени дали сте отговорили изчерпателно на даден въпрос. Добавянето на нерелевантно съдържание може да ви навреди, особено след въвеждането на Helpful Content от страна на Google.
Използване на мултимедия
Не всички хора учат по един и същи начин, някои предпочитат визуални елементи като видео, снимки, графики. Мултимедията прави страниците ви по-пълни.
Обърнатата пирамида подобрява показателите на сайта
Страниците, които следват обърнатата пирамида, имат:
- По-голямо време на престой
- По-голяма ангажираност
- По-нисък процент на отпадане
Това всичко е сигнал за Google, че страницата ви отговаря на нуждите на потребителя.
Конвертирайте читателите си с призив за действие (CTA)
Ангажираният и удовлетворен читател е много по-склонен да конвертира. Рамката на обърнатата пирамида ги насочва от търсенето им в горната част на фунията, към вторичните въпроси в долната част на фунията.
Предоставете полезен CTA и наблюдавайте как конверсиите ви растат.
Заключение
Ако все още не сте се убедили в еифкасността на метода на обърнатата пирамида, ето малко статистика за сайтовете, които е използват и как те доминират:
– Medical News Today: 136 милиона посещения на месец
– Investopedia: 111 милиона посещения на месец
– Good Housekeeping: 59 посещения на месец
И един пример с такава статия на тема „Какво е Биткойн“ – investopedia.com
Пробвайте и вие този метод 😊
Оценете ни
Your page rank: