SEO текстове за вашия онлайн магазин: полза или вреда

seo текст за онлайн магазин

Съдържание

Какво е SEO текст?

Да започнем с простичкия въпрос “Какво е SEO текст?” Мнозина могат да си помислят, че това е текст, наситен с ключови фрази, който изглежда по следния начин: „SEO експертът се прибрал вкъщи, а в кухнята си той имал евтин хладилник“. Отдавна обаче всичко е много повече от това. Търсачките не стоят на едно място. Някога уникалният текст беше своеобразен маркер, по който можеше да се разбере дали дадена страница на даден сайт е копие на страница от друг сайт. Беше достатъчно просто – ако текстът е уникален – добре, ако не е уникален – зле.

С напредването на алгоритмите за търсене, се налага не само да се разбере дали текстът е уникален, но и за какво се отнася. Задачата изглежда проста за хората, но е доста трудна за ботовете за търсене. След това те започнаха да оценяват семантичната значимост на текста по ключови думи. Ако в даден текст достатъчно често до хиляда знака се сблъскват с фразата “евтин хладилник”, тя се превръща в един вид сигнал за търсачките, че на тази страница с определена степен на вероятност можете да си купите евтин хладилник.

След това настъпиха “тъмни времена”, когато в почти всеки продуктов каталог можеше да бъде открит текст от рода на този:  „Купете евтин хладилник  от онлайн магазин, можете на нашия уебсайт да купите хладилник – “евтин хладилник”, за да купите евтин хладилник можете да използвате кредитна карта или пари в брой, ако искате да купите евтин хладилник в насипно състояние, тогава се свържете с нашия отдел за хладилници на едро. Купете един хладилник и получете втори евтин хладилник  като подарък с доставка.“

В този момент търсачките трябваше да се замислят за избора на  правилния начин за определяне на това дали дадена страница е релевантна на заявката за търсене. И това беше началото на голямата промяна. След това търсачките започнаха да оценяват не само текста, но и релевантността на HTML документа като цяло.

Освен това при оценката бяха взети предвид и поведенческите фактори (колко често потребителят е приключил със заявката, като е стигнал до сайта) и профилът на връзките в документа. Всичко това значително намали желанието на оптимизаторите и клиентите да изразходват ресурси за писане на големи количества текст за всички видове страници на сайта. И списъците без текстове работеха доста добре, защото в крайна сметка потребителят се интересуваше от такива неща като:

  • наличие на широка гама от продукти
  • разумна цена
  • лесен и бърз процес на закупуване

 

За известно време това беше повече от достатъчно. Дори сега можете да срещнете онлайн магазини, които са доста силни по отношение на оптимизацията за търсачки, за да нямат почти никакъв текст в продуктовите категории.

Конкуренцията в областта на търсенето обаче продължи да расте и търсачките отново започнаха да мислят как при равни други условия да оценяват релевантността на даден документ. Тогава се роди  понятието “семантичен вектор”. С прости думи, тази система, която на практика разбира текста на вашия ресурс в думи и фрази, сравнявайки го с други текстове по темата, стига до доста точни заключения за хладилниците, дали вашия текст е за тях или за висшата мода.

А после – кръгът се затваря, трябва да пишете отново.

 

Кога SEO текстовете могат да бъдат полезни днес?

Имате много сходни категорийни страници, като например хладилници с различна височина и дълбочина или изработени от различен материал, и някои от тях не се индексират, тъй като съдържанието на страницата е твърде повтарящо се. Гъстотата на ключовите думи не съответства на гъстотата на ключовите думи на вашите конкуренти и на целия семантичен вектор на сайтовете във вашата ниша.

Нека разгледаме и двата сценария:

  1. Много идентични SKU (англ. stock keeping unit), които се различават много малко един от друг. Говорейки за хладилници, правилното нещо, което трябва да направим тук, е да дадем подробно описание на различните видове хладилници и техните прилики и разлики. Кажете на потребителя каква е разликата между хладилник, хладилник с фризер и минибар, каква е разликата между вградени и свободностоящи и т.н.
  2. Гъстотата на ключовите ви думи не съответства на гъстотата на ключовите думи на конкурентите ви и на целия семантичен вектор на сайтовете във вашата ниша.

Ако сайтът ви не отстъпва по асортимент, цени и използваемост на конкурентните сайтове, вероятно  проблемът идва от текстът. Струва си да анализирате всички текстове на сайтовете на конкурентите, които се класират по-добре от вас, да ги анализирате синтактично и морфологично и да напишете подобен текст, като не забравяте крайната цел на текста – да бъде от полза за вашите клиенти.

 

Кога SEO текстът в листингите на страницата може да бъде вреден?

Всъщност текстът на страницата почти винаги е полезен, но има някои груби грешки, които могат да провалят ползата от него.

  • Неправилно избрани ключови думи
  • Текстът е пренаситен с ключови думи
  • Текстът няма смисъл за потенциалните клиенти
  • Твърде малък или твърде голям текст


Вместо заключение

Накратко, какво трябва да се разбере от статията:

  • Текстът в листингите е хубаво да го има
  • Не преследвайте ключови фрази, търсачките са се научили да разбират значението на текста, но все още синтетично. Това означава, че ключовите фрази все още работят, но стана по-труден процесът
  • Пишете полезни текстове

Ако ви е трудно да се справите с тази задача, нашите копирайтъри ще ви помогнат!

 

 

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги