След пускането на новия алгоритъм на 10 февруари 2021г. въпросът какво е Google Passage Ranking е много актуален. Проучихме спецификата на тази актуализация на търсачката и как тя работи, като подчертахме няколко ключови факта. Прочетете, за да разберете дали трябва да се адаптирате към този алгоритъм за популяризиране на уебсайт, как ще се отрази на резултатите от търсенето и кои дигитални проекти и ниши ще засегне най-вече.
-
Какво представлява Google Passage Ranking?
Това е алгоритъм, който влияе върху начина на работа на търсачката. Той ви позволява да се показват онези статии, в които част от материала съответства на търсенето на потребителя. Останалото съдържание се игнорира. Останалата част от общия текст няма значение, ако има кратък отговор в някаква част от него. Тази част от статията ще се класира на първо място в търсенето.
Класира информация:
- подчертаване на отделни пасажи
- проверка на документа за наличие на фрагменти, съответстващи на търсенето, които могат да бъдат показани
-
Има ли изисквания за дължината на откъсите, за да се увеличи вероятността те да се появят в резултатите от търсенето?
Системата е създадена, за да гарантира, че сайтовете, които имат затруднения в класирането, по-често да попадат в резултатите от търсенето. Следователно няма специални изисквания за пасажи от текста. Те могат да варират по размер от няколко думи до параграф или повече. Основното изискване за пасаж е неговата значимост.
-
Кога ще се въведе Passage Ranking по света?
За момента стартира на английски в САЩ. След това се планира пускането му в други страни за запитвания на английски език. По-късно системата ще заработи и в други страни на други езици.
-
Как ще се отрази стартирането на новия алгоритъм върху резултатите от търсенето?
Преди това високите позиции в търсачката бяха заети от статии, посветени на една тема. Новата актуализация изчислява уместността само по фрагменти. Търсенето ще даде приоритет на пасажи, където има много ценна информация по темата. Такива статии ще бъдат класирани по-високо в търсенето. Дълги статии, които обхващат повече запитвания и теми, ще се появят в SERP. Предполага се, че ефективността на съдържанието, оптимизирано за тесни теми, ще намалее.
-
Ще повлияе ли новият алгоритъм на сайтовете за електронна търговия?
Новият алгоритъм за класиране ще засегне предимно информационните сайтове, тъй като те разполагат с повече текст. Експертното съдържание остава актуално. Имайки това предвид, сайтовете за електронна търговия трябва да обръщат внимание на текстовото съдържание, да го правят структурирано и полезно.
-
Трябва ли специално да оптимизираме сайта за класиране в Passage Ranking?
Това е вътрешна промяна на Google, така че не е необходимо да правите промени в сайта. Това се отнася както за страниците, така и за маркирането. Това прави търсачката по-добра, като ви позволява да разберете добре съдържанието на страниците и независимо да оцените различни части на статията.
Като цяло ще помогне на на тези, които не са запознати със SEO, но създават добри текстове. Ако съдържанието на сайта е структурирано, тогава не е нужно да обръщате внимание на актуализацията и не е нужно да се притеснявате.
-
Трябва ли да добавя подзаглавия за класиране в Passage Ranking, за да класирам по-добре фрагмента?
Не. Това е една от най-големите заблуди относно новия алгоритъм за класиране. Актуализацията е насочена само към сайтовете, които изпитват проблеми със структурирането на данни. Този алгоритъм сам ще намери необходимия пасаж и ще го покаже на потребителя, ако счете информацията в него подходяща за търсенето.
-
По какво се различават резултатите от класирането на Passage Ranking от избраните фрагменти?
В отделни блокове Google показва бърз отговор на заявката. Това е фрагмен, взет от страницата на сайта и подчертан в отделен блок. На свой ред фрагментите, които ще бъдат извлечени от системата за класиране на Passage Ranking, ще бъдат представени под формата на обикновени „сини връзки“ (като стандартен резултат от търсенето). Не е известно дали фрагментът и подчертаното описание ще се класират за една и съща статия.
-
Как е свързан Passage Ranking с BERT?
Това са различни системи, но те са свързани. Google разбира съдържанието с BERT и след това се прилага класиране с Passage Ranking. В търсачката работят много различни системи, всички те комуникират помежду си и няма ясно разделение между тях.
Класирането на Passage Ranking е друг инструмент за подобряване на SERP за потребителите на Google. С въвеждането му необходимостта от използване на усъвършенствани методи за оптимизация на търсачките не губи своята актуалност. Рейтингът трябва да се оцени като допълнителна възможност за съдържанието ви да влезе в резултатите от търсенето. Търсачката ще търси най-ценното в статиите.
Заключение
Трябва да създавате съдържание за хората, а не да се фокусирате върху такова за търсачките. За да се класирате на първо място в резултатите от търсенето, продължете да попълвате сайта си с висококачествени и правилно оптимизирани текстове. Това ще ви позволи да запазите първите позиции при всяко внедряване на нови функции (т.нар. ъпдейти на гугъл).
Оценете ни
Your page rank: