Какво да правим с изчерпаните продукти, за да не навредим на SEO

изчерпани продукти и SEO

Съдържание


Често ни питат: „Този артикул е изчерпан или няма да бъде наличен. Какво да правим, за да не навредим на SEO?”

Да предположим, че сте прекратили договора с един от доставчиците си и в момента нямате чай от джинджифил, малинов чай и няколко други артикула в асортимента си. Не бързайте да изтривате страниците на тези продукти!

Редактирайте ги според точките, които са описани в тази статия и ги оставете да седят в сайта в продължение на няколко месеца. През това време може да се случат много неща: да възобновявате сътрудничеството с доставчика, да намерите друг доставчик, който предлага същите продукти или друга марка със сходни продукти. С течение на времето трафикът към тези страници ще спре и след това можете безболезнено да ги изтриете. Ако са били топ страници (с много трафик, линкове, високи позиции в търачките), настройте пренасочване към техни аналози или към продуктовата категория.

Основната задача е да се сведе до минимум вредата, която причинявате на поведенческите фактори. На практика това означава да се уверите, че потребителят, посетил страницата на продукта, няма да се върне в резултатите от търсенето.

Ето няколко съвета как да постигнете това!

 

Променете бутона „Купи“ на „Извести ме“ и добавете блок „Подобни продукти“

Ако даден потребител наистина иска малинов чай, вече е посетил няколко сайта и не го е намерил никъде, има голяма вероятност той да кликне върху бутона „Извести ме“ и да ви остави своя имейл адрес.

Докато щраква, докато пише няколко думи или изречения, ще отнеме известно време, а това е в голяма полза за сайта ви. Затова трябва да се възползвате. Препоръчваме да поставите блок „Подобни продукти“ на страниците на липсващи продукти – да, сега нямате малинов чай, но имате чай от ягоди и марокански чай с малини.

Всеки проект има свои технически възможности, бизнес задачи и приоритети, поради което тази препоръка не е подходяща за всички: някъде няма такъв блок, но има блок „Купете с този продукт“ или „Други продукти от тази колекция“. Това също е добър начин да задържите потребителя на сайта – основното е на потребителя да се предлагат като алтернатива само тези стоки, които са в наличност.

 

Намалете цената на последния артикул и след това го оставете на страницата

последни бройкиДо продукта трябва да има цена – това е важен търговски фактор за е-магазина. Препоръчваме да не я изтривате от страницата на продукта, дори ако самият продукт не е наличен и най-вероятно няма да бъде.

По-добре да действате по-хитро – направете 20-30% отстъпка от последния продукт, наличен за поръчка и след това, когато бъде закупен, оставете тази намалена цена на страницата му с надписа „Последна цена за продажба“. Това е добре както за търсачките (те виждат цената), така и за потребителя (той ще се интересува от факта, че продуктът на вашия сайт е бил по-евтин от средния за пазара и е по-вероятно да продължи да търси в сайта в за подобни добри предложения, а това отново е плюс за поведенческите фактори).

 

 

Използвайте думата „Продадено“ вместо „Изчерпано“

Дяволът е в детайлите. Ако на страницата на продукта пише „Няма наличност“, потребителят може да си помисли каквото и да било – че имате редовни прекъсвания на доставките или че като цяло сте ненадеждни. Но думата „Продадено“ предполага единствената интерпретация: продуктът се търси, което означава, че е отличен и условията за закупуването му тук са страхотни. Като цяло, репутационно е по-изгодното решение.

 

Не забравяйте да редактирате и списъка

в наличностПотребителят трябва да разбере, че продуктът вече е на склад. За целта премахнете бутона „Купи“ и подчертайте този продукт на фона на другите (примерно надписът да е в друг цвят). Добавете в листинга условие за филтриране „Наличност“.

 

 

Заключение

Тези решения са за предпочитане пред двете алтернативни (да изтриете страницата или да настроите пренасочване), защото най-малко засяга поведенческите фактори. Натъкнахме се на това по проект за респиратори. Дори в началото на пандемията те бързо приключиха и доставчиците не обещаха нови пратки. Не планирахме да изтриваме продуктови страници в рамките на 6 месеца (както ви препоръчваме в тази статия), но CMS реши всичко вместо нас: тя сама започна да изпраща автоматично отговор 404 на съответните страници. След това настроихме пренасочване към категорията. Така запазихме тежестта на връзката вътре в сайта и избегнахме образуването на вериги от пренасочване. Като цяло основното в тези условия е да се избере по-малкото от всички злини.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги