• SEO оптимизация и Дигитален маркетинг

SEO е набор от мерки, насочени към популяризиране на интернет проект и като основна цел - привличане на повече трафик и печалба. Но оптимизацията няма да доведе до подходящия резултат, ако по време на процеса нямате възможност да измервате резултатите и да оценявате тяхната ефективност.

Има много аналитични показатели, които помагат да се оцени качеството на работа в посока SEO. Нека да поговорим за една от "най-показателните" - видимостта на сайта в търсачките.

 

Видимост в търсачките - понятие и значение

Самото име на индикатора показва, че той е пряко свързан с това колко добре сайтът е видим за потребителите в търсачките. Видимостта е възможният брой импресии на сайта за определени теми

Различни SEO техники са насочени именно към това да се подобри видимостта възможно най-много. Колкото по-добър е този показател, толкова по-висок е неговият рейтинг. Водещите сайтове с висок показател се очаква да заемат ТОП-3 резултатите от търсенето за голям брой заявки. Тези сайтове са по-често гледани и посещавани от потребителите.

Анализът на видимостта на сайта показва колко ефективни са предприетите мерки и средствата, изразходвани за развитието на уеб ресурса и дали работят изобщо. Нека разберем какви данни са заложени при формирането на оценка на видимостта на сайта и как можете да повлияете на тях, за да подобрите ситуацията.

 

Анализ на данните - изчисляване на видимостта

Преди да пристъпим към мерки за подобряване на индикатора, нека се спрем на това как да разберем видимостта на даден сайт, за да разберем дали е необходимо изобщо да променим нещо или всичко вече е достатъчно добро.

Като начало е важно да определите кой показател може да се счита за висок и кой за нисък. Концепцията за нивото на видимост на даден ресурс няма абсолютна оценка. Получената цифра сама по себе си не може да се счита за ниска или висока, ако не е равна на нула. В този случай е необходимо сравнение, за да се оцени резултатът . Успехът тук може да се види по два начина:

  • динамика на видимостта на сайта - т.е. сравнение с получените по-рано резултати при анализ на същия ресурс
  • сравнение с подобен параметър на основните конкуренти

 

Kакви данни са необходими за изчисляване на видимостта на търсачките?

  1. Коефициент, който се изчислява въз основа на позицията на сайта и прогнозния дял на кликванията. Очевидно този параметър е значително по-висок за онези, които са в ТОП-3 на резултатите от търсенето, отколкото тези разположени извън „Голямата тройка“. Но трябва да имате предвид, че за различните услуги за онлайн видимост този коефициент може да се различава.Например, според Serpstat, този индикатор е дефиниран по следния начин:

    Видимостта на сайта в търсачките - как да я проверите и подобрите
    А за услугата Se Ranking това е:Видимостта на сайта в търсачките - как да я проверите и подобрите2 . Честотата на заявките, чрез които сайтът се движи и конкурентите, осъществяващи дейности в една и съща бизнес ниша. Честотата на заявките е абсолютна стойност. Това е броят посещения от потребители, които са търсили подобни заявки, който е бил установен за месец в съответната търсачка. С дефиницията на този показател услуги като Google Keyword Planner ще ви помогнат. Serpstat взема честотата от 1 милион подобни опции за заявки в Google, за да изчисли индекса на видимостта. Формулата за изчисление е следната:Видимостта на сайта в търсачките - как да я проверите и подобритеПолучените данни се умножават по 100 (за изчисляване на процентни данни) и по 1000 за удобство на сравняването на резултатите. И Se Ranking отчита честотата на онези ключови думи, за които има набрани данни от изучения сайт в избраната търсачка. Формулата при него е:
    Видимостта на сайта в търсачките - как да я проверите и подобрите


Как да проверите видимостта на сайта онлайн

Изчисленията на ръка са доста дълги и досадни. Затова препоръчваме да се използват възможностите на специални онлайн услуги за изчисляване на видимостта на даден ресурс в търсачките онлайн (например горе описаните Serpstat и Se Ranking). Те ще ви помогнат бързо и без особени усилия от ваша страна да получите интересуващата ви информация, която да анализирате.

В Serpstat за да видите много аналитични параметри, е достатъчно да въведете домейна на вашия сайт. Наред с другите статистически данни в секцията „Обобщен отчет“ ще бъде представен параметърът „Видимост“. За да го изчисли системата избира ключови думи, за които сайтът не е по-надолу от 20-та позиция в резултатите от търсенето. Изчислението също използва показатели за честотата на заявките и процента на кликванията. С други думи, услугата използва същата формула, за да изчисли видимостта на сайта, само че го прави на основата на собствените си бази данни.

 

видимост на сайта в Serpstat

 

Как да увеличите видимостта на уебсайта в търсачките

Спомнете си, че не просто търсехме цифра, за да намерим начини да определим видимостта на даден ресурс. Задачата на изчисленията е да се намерят слабости в оптимизацията за предходен период в сравнение с конкурентите, за да се получи ориентировъчна информация за ефективността на SEO и да се вземат мерки за коригиране на ситуацията, ако нещо се обърка. Помислете как да подобрите видимостта на сайта и да допринесете за влизане във водещите позиции.

Всички методи и инструменти за SEO оптимизация са насочени към подобряване на класирането в търсачките в съответствие със съществуващите алгоритми за класиране. Всичко това от своя страна има положителен ефект върху импресиите, трафика на сайта и следователно върху показателите за видимост.

 

Фактори, които могат да причинят ниски позиции в резултатите от търсенето и видимостта:

  • попадане под филтри и блокиране на сайт от търсачката
  • липса или незначително количество на външни и вътрешни връзки към страници
  • нискокачествено съдържание
  • грешки, направени при създаването на мета тагове или тяхното отсъствие
  • ниска скорост на зареждане на страницата
  • неадаптиран ресурс за различни устройства
  • ниски показатели за използваемост
  • недостатъчно обмислено семантично ядро

Висококачественият и всеобхватен SEO одит  ще помогне да се идентифицират слабостите и да се направят корекции, в резултат на което сайтът става по-привлекателен за търсачките. В резултат на това всички индикатори, включително видимостта, ще се повишат. 

 

Заключение

Позицията в резултатите от търсенето и общата рентабилност на онлайн бизнеса зависи от начина, по който изберете правилната стратегия за SEO и как успешно я прилагате. Навременният открит спад в параметъра видимост и провеждането на SEO одит ще ви позволи бързо да направите необходимите корекции. Така сайтът не само няма да загуби спечелените позиции, но и може да получи по-изгодно място в ТОП-а.

 

Ако искате да подобрите видимостта и позицията на сайта в търсачките и най-важното, за да получите реални клиенти от търсенето, запишете се на нашия индивидуален онлайн SEO курс. Ще можете да намирате всички грешки, направени по-рано, които пречат на SEO, да ги коригирате и на практика да разработите последваща стратегия за мащабиране на бизнеса си.

Видимостта на сайта в търсачките - как да я проверите и подобрите
Станислав Пеев

Занимавам се със SEO от над 10 години. Имам множество сертификати от Google, Semrush, Netpeak, Yoast и други. Учил съм дистанционно в Русия и Украйна при най-добрите мастъри в дигиталния маркетинг (основно SEO и SMM). Следя всички новости в бранша и работя с най-новите и широко разпространени софтуери.

Беше ли полезно? Оценете ни!

Видимостта на сайта в търсачките - как да я проверите и подобрите Съдържание Видимост в търсачките – понятие и значениеАнализ на данните – изчисляване на видимосттаKакви данни са необходими за изчисляване на видимостта на търсачките? Как да проверите видимостта на сайта онлайнКак да увеличите видимостта на уебсайта в търсачкитеФактори, които могат да причинят ниски позиции в резултатите от търсенето и видимостта:Заключение SEO е набор от мерки, насочени към...
3.67 1 5 3
0 / 5

Това може да ви хареса