Туристическата индустрия е срещала своите предизвикателства, но историята ни показва, че тя е изключително устойчива. Дори пред лицето на непредвидени събития, желанието на хората да изследват и да преживяват нови култури остава неугасено. Всъщност нови изследвания от Google, Deloitte и партньори в индустрията предвиждат зашеметяващо увеличение с 60% на международните пътувания до 2040 година.
„Анализирахме милиарди търсения в Google и над 90 000 външни данни от последните пет десетилетия за това ново проучване на глобалните тенденции в мобилността. То разкрива силни икономически корелации и дългосрочни тенденции, които ще формират пейзажа на пътуванията.
В „Travel 2040“ виждаме как броят на международните пътувания по света стремително нараства, достигайки почти 2.4 милиарда. Но проучването не е само за числа — то също така предоставя стратегически прозрения, които могат да трансформират туристическата индустрия; от идентифициране на следващите популярни дестинации до разбиране на променящите се нужди на пътниците.“
Възходът на индийските пътешественици и нарастващото влияние на САЩ
Пейзажът на пътуванията през 2040 ще види нови водещи изходни пазари – региони, от които пътуват туристи, които ще се издигнат до значимост. Индия, Китай и САЩ ще бъдат най-бързо растящите пазари в топ 5.

Очаква се броят на индийските пътешественици да се увеличи 5 пъти до 2040 г., подхранван от нарастващото притежание на паспорти и облекчаване на визовите политики. Те са дигитално грамотни и бързи в вземането на решения, като резервират международни полети със среден срок на резервация под 50 дни. За сравнение, средният срок за резервации в световен мащаб е почти 70 дни.
Лингвистичното и културното разнообразие в Индия изисква локализиран подход от страна на брандовете. В страната се говорят много различни езици, като 10 от тях имат над 30 милиона носители на езика. Повечето индийци предпочитат да използват своя местен език за търсене и изпълнение на задачи онлайн.
От другата страна на земното кълбо, САЩ остава мощен изходен пазар. Американските туристи вече съставляват 10% от търсенето на всички пътувания към Европа и представляват 40% от всички неевропейски туристи в региона. Това са пътешественици, които са изключително внимателни към брандовете, като 78% от американските потребители са готови да платят повече за марка, която познават.
Туристическите компании трябва да се фокусират върху утвърждаването или увеличаването на осведомеността за своята марка на тези нововъзникващи и растящи пазари. До 2040 г. хората трябва вече да знаят за вашата марка, когато планират следващата си почивка, а не да я откриват за първи път.
Диверсификация на дестинациите: нови популярни места се появяват
Пейзажът на пътуванията през 2040 г. се формира не само от това, откъде идват туристите, но и от това, къде отиват. Очаква се Испания да изпревари Франция като най-посещаваната страна в света – въпреки че състезанието между двата пазара е оспорвано – и новодошлата Мексико се очаква да влезе в топ 5 на най-популярните дестинации.

Европейските страни ще продължат да привличат множество туристи, наред с Азия и Северна Америка.
Очаква се също Близкият изток да преживее значителен ръст в броя на туристите, като има най-висок предсказан годишен темп на растеж на входящите посещения между сега и 2040 г. Два пазара тук са основните двигатели: Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства (ОАЕ). Повишеният интерес към Саудитска Арабия е подхранен от обновена инфраструктура и реформи за входни визи, водени от амбициозни туристически проекти, като Неом и Експо 2030. Популярността на ОАЕ ще бъде основана на предоставяне на висококачествени преживявания и луксозни предложения.
„Брандовете в растящите дестинации ще трябва да се адаптират към различни видове туристи“, казва Раул Гонзалес, съавтор на доклада и главен изпълнителен директор на Barceló Hotel Group за Европа, Близкия изток и Африка.
„Когато хората резервираха хотел преди 30 години, те просто искаха легло. Сега те искат персонализирано и местно преживяване. Затова 92% от нашите доставчици на хотелски услуги са местни и използваме нови технологии, като нашата виртуална стая за магически преживявания. Важно е да анализирате данните си, за да разберете новите очаквания на клиентите. В момента изграждаме собствена CRM система, за да можем да предоставяме още по-персонализирани престои в бъдеще.“
Проучването на туристическия пейзаж през 2040 г. също показва, че диверсификацията на дестинациите в рамките на вече популярни места ще продължи да нараства. В Индонезия, например, интересът към нововъзникващи региони нараства по-бързо от традиционните дестинации като Бали.
При изграждането на вашата стратегия за бъдещето, обмислете как можете да отговорите на нуждите на посетители от различни държави. Например, разгледайте дали има опции за плащане, които чуждестранните туристи очакват да използват, но все още не са популярни на местно ниво.
Туристът на бъдещето: информиран, изследователски настроен и застаряващ
С появата на нови изходни пазари можем да разделим туристите на бъдещето на две основни категории: нововъзникващи и зрели. Интересното е, че нововъзникващите туристи се насочват повече към зрели дестинации, докато зрелите туристи все по-често търсят по-малко популярни места.
„Нововъзникващите туристи — като тези от Индия — първоначално ще търсят пазари, които са утвърдени туристически дестинации и са близо до дома“, обяснява Патрисия Руис Рамос, старши мениджър в стратегическата консултантска практика на Deloitte, Monitor Deloitte. „Затова съседните държави ще видят въздействието на нововъзникващите туристи първо. По-далечни локации, като тези в Европа, ще забележат ефектите, когато покупателната сила на тези туристи се увеличи.“
Проучването също разкрива, че и двата типа туристи ще бъдат високо информирани и ще провеждат задълбочени проучвания преди своите пътувания. Те не просто резервират; те търсят увереност и спокойствие в решенията си.
„С нарастването на глобалното застаряване и по-доброто здраве на пенсионерите, се формира нов сегмент туристи с уникални нужди и предпочитания,“ казва Руис Рамос. „Това, заедно с нарастващия интерес към културни и исторически преживявания сред туристите от страни като Япония и Китай, представя значителна възможност за туристическите компании да отговорят на този растящ пазар, като адаптират своите предложения към специфичните изисквания на тези туристи.“
Помнете, 2.4 милиарда туристи чакат. Бъдещето на пътуванията принадлежи на марките, които са подготвени.
Източник: Think wtih Google
Оценете ни
Your page rank:
17 Responses
Usually I do not read article on blogs however I would like to say that this writeup very compelled me to take a look at and do it Your writing style has been amazed me Thank you very nice article
helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately your post on AOL I need an expert in this space to unravel my problem May be that is you Taking a look forward to see you
I was recommended this website by my cousin I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my trouble You are amazing Thanks
Thank you I have just been searching for information approximately this topic for a while and yours is the best I have found out so far However what in regards to the bottom line Are you certain concerning the supply
Wonderful web site Lots of useful info here Im sending it to a few friends ans additionally sharing in delicious And obviously thanks to your effort
helloI really like your writing so a lot share we keep up a correspondence extra approximately your post on AOL I need an expert in this house to unravel my problem May be that is you Taking a look ahead to see you
Usually I do not read article on blogs however I would like to say that this writeup very compelled me to take a look at and do so Your writing taste has been amazed me Thanks quite nice post
Magnificent beat I would like to apprentice while you amend your site how can i subscribe for a blog web site The account helped me a acceptable deal I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea
Hello i think that i saw you visited my weblog so i came to Return the favore Im trying to find things to improve my web siteI suppose its ok to use some of your ideas
I have been browsing online more than three hours today yet I never found any interesting article like yours It is pretty worth enough for me In my view if all website owners and bloggers made good content as you did the internet will be a lot more useful than ever before
I just could not depart your web site prior to suggesting that I really loved the usual info an individual supply in your visitors Is gonna be back regularly to check up on new posts
I do believe all the ideas youve presented for your post They are really convincing and will certainly work Nonetheless the posts are too short for novices May just you please lengthen them a little from subsequent time Thanks for the post
I loved as much as youll receive carried out right here The sketch is tasteful your authored material stylish nonetheless you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike
helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately your post on AOL I need an expert in this space to unravel my problem May be that is you Taking a look forward to see you
My brother recommended I might like this web site He was totally right This post actually made my day You cannt imagine just how much time I had spent for this information Thanks
Thank you for the auspicious writeup It in fact was a amusement account it Look advanced to more added agreeable from you By the way how could we communicate
I do trust all the ideas youve presented in your post They are really convincing and will definitely work Nonetheless the posts are too short for newbies May just you please lengthen them a bit from next time Thank you for the post