Breadcrumbs като фактор за класиране в Google

Breadcrumbs като фактор за класиране в Google

Съдържание

“Трохите” в сайта са полезни за потребителите. Но дали добавянето на маркировка за breadcrumbs означава, че тя ще постави страницата ви в ТОП резултатите от органичното търсене в Google?

Google дефинира “трохите” като навигация, указваща позицията на страницата в йерархията на сайта. Когато средностатистическият потребител на интернет чуе термина “трохи”, не може да не се сети за Хензел и Гретел. В старата приказка главните герои оставят след себе си следа от трохи, за да не се изгубят в гората.

По същия начин трохите помагат на хората да се придвижват надолу по йерархията на вашия сайт. В много проекти този елемент се показва в горната част на страницата, за да може потребителят да види къде точно се намира.

Хлебные крошки на сайте Nasa (пример)

От една страна знаем, че трохите са полезни за потребителите. От друга страна, Google винаги съветва да се съсредоточите върху потребителското изживяване. Означава ли това, че трохите са фактор за класиране?

Нека да разгледаме.

Предположение: “трохите” като фактор за класиране

През 2009г. Google обяви, че в резултатите от търсенето ще се показва йерархия на сайтовете. Това беше опит да се покаже на потребителите местоположението (като по този начин се осигури контекст) на дадена страница в сайта.

По-долу е показан пример за това как изглеждаха резултатите от търсенето в Google през 2009г.: преди и след тази грандиозна промяна.

Пример изменения отображения breadcrumbs в Google SERP в 2009 году

Предвид факта, че Google не разкрива всички подробности за своите фактори за класиране, SEO общността разчита на наличните данни, за да разбере по-добре как работи търсенето.

Това може да включва инфо, което ние виждаме в страниците с резултати на търсачката, патенти и думите на говорителите на Google.

През 2009г. Google промени начина на показване на резултатите от търсенето и написа:

Чрез анализ на трохите на уебсайтове успяхме да подобрим фрагмента за търсене за малък процент от резултатите от търсенето и се надяваме да го разширим в бъдеще.

Тогава дали трохите  са фактор за класиране?

Доказателствата: breadcrumbs като фактор за класиране

Когато търсачките се опитват да разберат вашия уебсайт, те анализират как текстът му е организиран по основни теми и подтеми. А трохите само подсилват йерархичната подредба на страниците в сайта и връзката между тях.

В документите за разработчици на Google се обяснява, че използването на маркировката breadcrumb в уеб страницата помага за класифициране на информацията от страницата в резултатите от търсенето.

Тъй като дадена страница обикновено не се класира само за една ключова дума, потребителите често я посещават по няколко различни търсения.

Всяка от тези уникални заявки за търсене връща една и съща уеб страница. Но благодарение на маркировката breadcrumb, съдържанието може да бъде категоризирано в контекста на заявка за търсене.

През януари 2009г. Google подаде заявка за патент в САЩ, наречен “Визуализиране на структурата на сайта и осигуряване на навигация в сайта за резултати от търсене или свързана страница”.

Този патент предполага, че Google може да включи трохите в резултатите от търсенето, дори ако сайтът не ги използва. В патента е обяснено и как трохите могат да улеснят Google при разбирането на структурата на даден сайт и включването на тази информация в резултатите от търсенето.

Впоследствие патентът е обявен за “изоставен” (остарял). Възможно ли е това да е индикация, че Google се е отказал от използването на трохите в този вид?

Breadcrumbs предават PageRank

В отговор на въпрос в Twitter за трохите, Гари Илайс, анализатор на тенденциите за уебмастъри в Google, заяви:

Ние ги харесваме. Например при изчисляването на PageRank ги третираме като нормални връзки.

PageRank (PR) е алгоритъм за анализ на връзките, използван от Google за класиране на уеб страниците в резултатите от търсенето.

Въпреки че няма толкова голямо влияние, колкото преди, Google все още използва PageRank, заедно с много други фактори, за да класира уебсайтовете.

Предупреждения в search console на Google

В ръководството на GSS, под трохите, има предупреждение за ръчни наказания срещу сайтове, които злоупотребяват с препоръките за структурирани данни.

Повечето от предприетите ръчни действия са насочени към опити за манипулиране на индекса за търсене на Google. Ако маркировката на трохите не беше част от индекса за търсене на Google, тя нямаше да бъде изложена на риск от ръчни санкции срещу спамъри, които злоупотребяват с нея.

Google не само не иска хората да манипулират трохите, но и се интересува от това дали собствениците на уебсайтове прилагат правилно маркирането на трохите – вижте този туит на Google Search Central от септември 2019г.

GSC актуализира интерфейса си, за да показва на потребителите къде са открити грешки в подобренията на търсенето, включително и трохите .

GSC започна да изпраща имейли на акаунти с грешки в структурираната информация за трохите на техните сайтове (и Google продължава да го прави три години по-късно).

Предупреждение об ошибках в структурированных данных хлебных крошек

Ако трохите не бяха важни за Google, защо отделят време и ресурси, за да обучават собствениците на уебсайтове как да ги използват правилно и да изпращат известия за грешки?

Заключение – трохите са своеобразен фактор за класиране

Трохите са неволен фактор за класиране в Google. Факторът за класиране е набор от критерии, които търсачките използват, за да класират уеб страниците и да ги подреждат в реда, в който ги виждате в резултатите от търсенето.

Използва ли Google трохи за класиране на уеб страници? Да, официалната документация подкрепя теорията, че трохите се използват за класиране на уеб страници.

Говорител на компанията потвърди, че в алгоритъма за анализ на връзките в Google PageRank трохите се считат за нормални връзки. Но тежестта на тези връзки не е известна.

Означава ли това, че добавянето на маркировката breadcrumb ще изведе страницата ви на върха на резултатите от търсенето или че сте обречени никога да не стигнете до първата страница поради липсата на такава маркировка? Разбира се, че не! Алгоритъмът на Google е твърде сложен за това.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Google LaMDA

Google стартира свой аналог на ChatGPT

Google стартира своя аналог на ChatGPT, наречен Google’s LaMDA. Новата невронна мрежа се състои от 540 милиарда параметъра (което е 3 пъти повече от ChatGPT).

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги