Тенденции в SEO и изграждането на линкове за 2023

беклинкове 2023

Купувайте връзки, оптимизирайте уебсайта си, правете го по-добре от конкурентите си – това е цялата SEO оптимизация. Така ли наистина стават нещата?

Да и не. Основните принципи на SEO оптимизацията са едни и същи от години. Когато говорим за тенденции, става дума само за частта “да го правиш по-добре от конкуренцията”. Резултатът не винаги е пряко пропорционален на вложените средства и усилия. Тенденциите са свързани със знанията, методите и инструментите, които ви позволяват да постигате по-добри резултати с по-малко усилия. В крайна сметка има разлика между това да правиш нещата правилно и да правиш  изобщо нещо , нали?

Нашите съвети какво да очаквате в SEO през 2023г.

Нови филтри и алгоритми

  • През пролетта Google официално завърши разпространението на актуализацията Page Experience за настолни компютри. Така че Web Vitals за настолни компютри вече влияе и на класирането. Web Vitals са само един от факторите за класиране. Те няма да помогнат за популяризирането на откровено лош сайт. Въпреки това, в силно конкурентни теми със сигурност си заслужава да им се обърне внимание – може би именно тяхната оптимизация ще помогне да се издигнете до заветната двойка позиции.
  • По същия начин Google е въвела метриката INP, която изглежда е по-подходяща от подобната метрика FID (която между другото е включена в оценката на Core Web Vitals). Накратко, бързината на отговора на сайта на заявките на потребителите става все по-важна, и то вече не само при първите взаимодействия.
  • През май и юни 2022 Google пусна основната актуализация, която много SEO специалисти нарекоха най-лошата от няколко години насам. Очевидно алгоритмите на Google окончателно са се превърнали в черна кутия дори за служителите на компанията. Има много малко разбираема информация за актуализациите. Сайтовете на тема YMYL (здравеопазване, финанси и др.) бяха особено разтърсени.
  • Google пусна актуализацията за спама през октомври 2022г. Редица сайтове са оценени с отрицателна стойност:
    * Сайтове със съдържание 18+.
    * Сайтове за стрийминг.
    * Алгоритмични сайтове, базирани на анализа на “People Also Ask”.
    * Сайтове с автоматично преведено или лошо преведено съдържание.
    * Сайтове с указатели, чието съдържание е изготвено чрез анализ на един основен източник.

    На 14 декември беше последният за 2022 Google спам ъпдейт,което е пореден опит да се бори с Black hat SEO методите. Донякъде се оказа, че това се е получило доста добре. Факт е, че съвестните оптимизатори няма от какво да се страхуват – алгоритъмът ще удари сайтовете, които са с много линкове от хакнати или изтекли “донори”. Статистиката на Sape не показва спад в търсенето на връзки след началото на актуализацията през декември. Напротив, наблюдава се дори леко повишаване на интереса към линкове от надеждни източници.

Разработване на deep links

Тук можем да говорим за продължение на миналогодишната тенденция, която все още се пренебрегва от много SEO специалисти и то напразно. Напомняме, че Google въведе класиране по пасажи, което позволява да класира не само страницата като цяло, но и отделни части от нея.

Ето защо, наред с традиционното изграждане на връзки, е добре да използвате т.нар. дълбоки връзки – към определени места в страниците и текстови фрагменти.

Увеличаване на броя на връзките от ниво 2

Тази стратегия все още е актуална и безопасна от гледна точка на стойността. Ако вече сте закупили достатъчно постоянни връзки от уважавани източници, време е да ги подсилите. Това ще ви помогне да увеличите тежестта на закупените връзки, без да рискувате сайта си.

Увеличение числа Tier 2 ссылок

Избор на донори с голям трафик и ръст на DR

Последните проучвания за класиране например на сайтове в областта на медицината, показват същата зависимост между ефективността на сайта, позицията и трафика. Колкото по-голям е трафикът (DR от Ahrefs или TF от Majestic SEO), толкова по-голям е потенциалът за трафик към вашия сайт и следователно толкова по-ефективно е оптимизирането.

Намиране на актуални страници при донори

Ако търсенето на донори все още се ограничава до идентифициране на подходящи, релевантни и надеждни сайтове, може би е време да включите нови инструменти. Sape например пусна интелигентно търсене на теми през 2022 – инструмент, който ви позволява да намерите най-добрата тематична страница в качествен донор сайт.

Това е особено ценно за популяризиране на по-стари сайтове, които изглежда вече са използвали по-голямата част от нормалните донори. Алгоритъмът се основава на машинно обучение.

Работа с репутацията

Това е един от ключовите моменти за сайтовете на тема YMYL, които се популяризират в Google. Известно е, че се взема предвид онлайн репутацията на дадена компания, когато се оценява даден сайт. Много SEO експерти също смятат, че автоматичните алгоритми могат да извършват подобни проверки.

По този начин онлайн репутацията на фирмата е фактор не само за доверието на посетителите,но тя се превръща и във фактор за класиране, затова е добре поне веднъж на тримесечие да извършвате SERM одит.

Локлано SEO

Локалното SEO е много важно, ако имате физически магазини, складове или други обекти. Оценява се наличието на фирмена карта в GBP, Bing Maps. Така че дори да не възнамерявате да използвате тези инструменти по предназначение, самият факт, че сте включени в списъка, може да ви даде леко предимство в класацията, макар и незначително (и тук без допълнителна оптимизация не може).

Провеждане на A/B тестване

SEO оптимизацията не се състои само в това да доведете потребителя до дадена страница. За бизнеса SEO оптимизацията е ценна, защото позволява да се привлекат такива потребители, които вероятно ще предприемат целевото действие на страницата (покупка). И тук дори гуруто на UX/UI не може да мине без A/B тестване.

Разбираме, че това не е лесна и е доста трудоемка задача, но опитайте се да включите A/B тестове  поне за месец. Резултатите от тестовете могат не само да ви помогнат в конкретен проект, но и да повишат знанията ви за увеличаване на броя на потенциалните клиенти като цяло.

Това важи с особена сила за Google, който редовно се опитва да пренапише заглавието или описанието. В същото време те оказват пряко въздействие върху резултатите от популяризирането като елемент, който привлича вниманието на потребителя в резултатите от търсенето.

Анализирайте поради каква причина ботът променя заглавието. Може би тя е проста и лесна за отстраняване – например твърде много символи или преспам на ключови думи.

Авторски страници за Google

Ако в сайта си имате блог, създайте авторска страница и закачете статиите си към нея. Това е един от основните начини за спазване на принципа E-E-A-T, според който Google оценява качеството на съдържанието. Колкото по-добре е попълнена страницата на автора, толкова по-голям е шансът търсачката да я оцени във ваша полза.

Структуриране на данните

Ако все още не прилагате съветите на Google относно структурираните данни, сега е моментът да започнете да го правите. Това не е толкова трудно, колкото си мислите, но ви дава повече инструменти за контрол на вниманието на потребителите в органичното търсене.

Използване на изкуствен интелект за съдържание

Изкуственият интелект (ИИ) вече не е научна фантастика, а ежедневна реалност, която навлиза в маркетинга, уеб дизайна, SEO и всички области на ИТ. А изборът на услуги, много от които вече са безплатни, зависи от вас.

Работа с Google Discover

Интересът към тази услуга се увеличава непрексънато. Ако популяризирате новинарски сайт, блог или друг ресурс, който създава съдържание по актуални теми – можете да получите трафик от Google Discover. Това не е точно традиционната SEO оптимизация, но трафикът си е трафик, нали?

Подобряване на качеството на фавиконите

“Най-подценяваните няколко пиксела” – така някои SEO експерти нарича фавиконите. Разпознаваемата икона на уебсайта може да увеличи CTR с 1-2%. Може да ви се струва, че това е дреболия, но най-малкото не е мащабна работа.

Успех с оптимизацията и леки Google ъпдейти! Да се надяваме  да не е като майската актуализация през 2022г. 🙂

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги