SEO е дълъг процес, защото без цялостна и комплексна работа е невъзможно да се постигнат ефективни резултати под формата на увеличен трафик и подобрени позиции в класирането.
В тази статия ще споделим правилата, които ще ви помогнат да изберете най-добрия изпълнител и да избегнете грешки.
Къде да потърсите специалисти, които ще ви изведат на върха?
Можете да започнете първоначалния подбор на специалисти с форуми, фейсбук групи или съвети от маркетолози. Съветите на други хора, подкрепени с реални резултати, могат да бъдат добър източник на информация. Вслушайте се в препоръките на тези, които вече са се занимавали с това или са минали по този път.
Потърсете помощ от познати, които ще ви разкажат за плюсовете и минусите на работата с дадена компания.
Как да намерите надежден партньор в лицето на SEO изпълнителя?
Няма оптимални правила за намиране на мечтания изпълнител. Но все пак, ако следвате тези препоръки, шансовете се увеличават значително.
Анализирайте опита на компанията във вашата ниша и проучете портфолиото ѝ
Идеалният вариант за всеки бизнес е да се обърне към изпълнител, който вече се е занимавал със същата или сродна област. За да се убедите сами в компетентността на специалистите, не просто оценявайте сайтове, по които са работили, а ги потърсете в Google. Добре е да не го правите по имена, а по тематични заявки (т.е. търсения от вашата ниша).
Например потенциалният ви изпълнител е работил с клиника – потърсете лекарите и услугите, които предлагат. Препоръчваме ви да формулирате заявката въз основа на собствените си възприятия, както вие самите бихте потърсили подходящия лекар в Google.
Препоръчително е да се ръководите и от следните нюанси:
* практиката е добра, но теорията също е важна. Популяризирането на SEO понякога може да бъде много непредсказуемо, някои експерименти се получават, а други водят до пълен провал. Затова, ако видите, че даден изпълнител има успехи но не е достатъчно компетентен по основни въпроси, по-добре не рискувайте средства и време;
* принос на компанията към проекта – търсете специалисти, които са стартирали проекти от нулата, разработили са индивидуални стратегии и са ги приложили;
* резултати само в ниши със слаба конкуренция – много по-лесно е да се популяризира сайт в условия на минимална конкуренция, затова внимателно проучете отраслите, в които са работили специалистите, трябва да има проекти в силно конкурентни области.
Често при избора на услуги разчитаме на отзиви, като SEO не прави изключение. Препоръчваме ви да разгледате не само информацията, предоставена на уебсайта на компанията, но и на други платформи. Изберете за анализ тези платформи, в които отзивите се проверяват от модератори, за да сте сигурни, че са верни (истински). Този момент може да бъде решаващ в процеса на избор на партньор за сътрудничество.
Обърнете внимание на начина, по който компанията общува с клиента
Невинаги това, което дадена компания казва за себе си на своя уебсайт, може да е абсолютната истина. Затова разгледайте тези ключови моменти:
- Качествено предложение за продажба. Дългият разказ за десетилетия опит, екип от професионалисти и успехи е първият индикатор за непрофесионализъм или липса на опит в общуването с клиенти. Добре написаното инфо не трябва да съдържа прекомерна самореклама.
- Бърз отговор на заявките на клиента. Ако мениджърът на етапа на обсъждане на сътрудничеството изчезне за няколко дни или трябва да поемете инициативата и да получите необходимата информация – не препоръчваме да си сътрудничите с такава компания.
- Следете да се спазва крайния срок, дори ако още сте на етап преговори. Това ще ви помогне да оцените участието и почтеността на потенциалния изпълнител. Освен това, след подписването на договора трябва да ви бъде назначен ръководител на проекта, който да го контролира от началото до края. Без такъв човек, сътрудничеството може да стане хаотично, без да знаете кой за какво отговаря и на кого да задавате въпросите си.
- Кратка информация за клиента и помощ при попълването ѝ. Самата информация трябва да бъде подробна, а не да съдържа шаблонни въпроси за отбелязване. Работата без първоначална комуникация под формата на кратко описание е истинска рулетка, в която трябва да разчитате на “случайностите”. Всяка кратка информация трябва да съдържа въпроси, които се отнасят до основна информация за бизнеса, бюджета, целите и най-близките конкуренти.
Избраната услуга трябва да включва и одит на вашия проект. В идеалния случай това може да бъде направено безплатно в рамките на процеса на преговори или да я част от търговското предложение. Подобна услуга е истински аргумент в полза на избора на определена компания.
На какво трябва да обърнете внимание при преговорите?
Надеждните изпълнители са прозрачни по отношение на условията на работа в договора, за да предпазят и двете страни от форсмажорни обстоятелства и не се страхуват да опишат подробно етапите на работата, която ще бъде извършена.
Обърнете внимание и на:
* Готовност за задълбочено вникване в нюансите на вашия проект. Проактивността и желанието за постигане на добри резултати са добър показател – изпълнителят трябва да се интересува от конверсиите на клиентите и растежа на поръчките, а не само от позициите в класирането
* Разработване на индивидуална стратегия. Първият критерий за оценка на това ще бъде тръговското предложение – ако не е технически обосновано за вашия проект, това е причина да се съмнявате в компанията. Не се колебайте да задавате допълнителни въпроси и да анализирате дълбочината на отговора на изпълнителя;
* Спазване на гаранциите и крайните срокове. Популяризирането на SEO е непредсказуем процес, при който даването на ясни прогнози е трудно дори за най-добрите изпълнители. Но това не е причина да се пропуска такъв момент в договора като краен срок. Отговорност на изпълнителя е да определи крайни срокове и процес за постигане на резултати, така че напредъкът да не се забавя с години. Важното е да се уверите, че всички обещания са реални;
* Екип. Ако говорим за цялостно популяризиране, процесът трябва да включва не само SEO, но и други специалисти. Например, копирайтърът знае как да напише висококачествен текст, който ще се хареса както на потребителите, така и на търсачките. UX/UI дизайнерът ще се съсредоточи върху подобряването на поведенческите фактори и повишаването на коефициента на конверсия на сайта, а разработчикът ще приложи незабавно всички подобрения.
Друг важен фактор е осведомяването. Ако изпълнителят не води документация за извършената работа или предоставя непостоянни данни и сложни графики без никакво обяснение, е време да помислите за смяна на фирмата. Добър аргумент в полза на изпълнителя е готовността му да докладва в желания от вас формат, за да можете да видите резултатите.
Заключение
Основната ни препоръка е: да научите колкото се може повече за изпълнителя, преди да започнете работа с него. По-добре е да отделите време за анализ на отзивите и портфолиата, и да започнете ефективна работа с добър изпълнител, отколкото да се сблъскате с пропилян бюджет и ценно време.
Надяваме се, че нашите препоръки ще ви помогнат да не сбъркате при избора на SEO експерти, защото правилното популяризиране ще позволи на вашия уебсайт да стигне до върха на резултатите, да увеличи трафика на ресурса и обема на продажбите.
Оценете ни
Your page rank: