Местната SEO оптимизация или т.нар. локално SEO, е популяризирането на бизнеса чрез регионално търсене. Днес локалната SEO оптимизация е мощен инструмент за малкия бизнес.
В зависимост от страните и региона на търсене, се променя делът на потребителите, които търсят местни сайтове, за да постигнат целите си.

До 97% от потребителите, които търсят местна информация, използват търсачките. Това означава, че ако сайтът ви и профилите ви в други уебсайтове не са оптимизирани за местни заявки, може да пропуснете между 40% и 80% от потенциалните клиенти.
Проучванията дават различни данни за регионалните търсения. По текущи глобални данни този дял е 46% от запитванията за местно търсене (запитвания, съдържащи маркери от сорта „име на град“, „близо до мен“ и подобни).

Кой се нуждае от локална SEO оптимизация?
Локалното SEO е необходимо предимно за малки фирми, които се популяризират в определен регион (град, област) и имат физически адрес. Това могат да бъдат:
– кафенета, ресторанти, сайтове за доставка на храна;
– сайтове за ремонтни, правни и финансови услуги;
– всякакви места за развлечения – кина, клубове;
– медицински/козметични клиники, ветеринарни клиники, салони за красота;
– всички офлайн магазини, аптеки;
– сайтове за настаняване/отдаване под наем за събития и др.
Това са места, които хората са склонни да посещават в зависимост от местоположението си, които са по-близо до дома, работата или центъра на града.
Тази опция не е приложима за:
– онлайн магазини, без физически офиси/магазини;
– организации, предоставящи услуги само онлайн;
– информационни сайтове;
– уебсайтове, които се популяризират в цялата страна;
Преимущества на Local SEO
– Таргетиране в зависимост от мястото и местоположението.
– Слаба конкуренция поради ограничения обхват.
– Възможност за получаване на бързи резултати.
– Важен е офлайн контактът с клиентите – предоставяйте добра услуга, искайте обратна връзка.
– По-малко работа с връзки – повече с препоръки и репутация.
Алгоритъм за местно популяризиране
Алгоритмите за популяризиране са стандартни и трябва да ги спазвате.
– Анализ на резултатите и конкурентите.
– Мобилна версия на сайта (повече от 60% от посетителите се свързват с местния бизнес чрез мобилни устройства).
– Събиране на семантично ядро с адаптиране за местни заявки.
– Включване на местоположението в заглавията и мета таговете.
– Добре проектирани страници за контакти.
– Генериране на страници за местоположението (градове/области).
– Работа с Google my business и местни директории.
– Създаване на местно съдържание.
– Организиране на секциите и страниците за свързване.
– Микромаркировка на LocalBusiness.
– Работа с отзиви в търсачката.
Особености на локалната оптимизация
Не е необходимо да оптимизирате страниците за заявки от сорта „близо до мен“. Търсачките ефективно определят кои релевантни страници да бъдат класирани за тези заявки. Оптимизирайте заглавията, мета таговете и съдържанието за специфични за местоположението заявки, което работи достатъчно добре.
Основният принцип е да добавите NAPW – име, адрес, телефон и сайт. Наличието на пълен адрес, телефонни номера и име на компанията е основният принцип на регионалната SEO оптимизация.
Връзки за локална SEO оптимизация
Местното популяризиране изисква връзки, които работят доста ефективно и бързо. Източниците могат да бъдат местни директории, медии, блогове, тематични и браншови уебсайтове.
Усъвършенствана опция за специфични ниши е да се използват връзки от различни местни организации, университети , партньорски сайтове и други държавни агенции, което е възможно за специфични теми, при условие че се установи стойността на тези връзки.
Текстовите препратки без активни връзки също работят заедно с активните хипервръзки. Ефективно е да се купуват качествени линкове, за да се изгради бързо маса от връзки и да се получи бърз ефект. За чужбина можете да ги закупите от (Brightlocal, Whitespark и др.) или да ги поръчате от изпълнители (нашата практика да работим с изпълнители е доста ефективна).
За България може да си поръчате кратки рекламни статии и в края на статията да оставите своите NAPW.
Изводи
– Локалната оптимизация е ефективна за популяризиране на регионални уебсайтове.
– Използвайте основния алгоритъм за популяризиране, прилагайте основните принципи на локалната SEO оптимизация.
– Анализирайте конкурентите си за съдържание и УТП.
– При популяризирането трябва да наблегнете особено на наблюдението и работата с обратната връзка при класирането в търсачките.
Оценете ни
Your page rank: