Локално SEO: особености на локалната оптимизация на уебсайтове

Локална SEO оптимизация: особености на локалната оптимизация на уебсайтове

Съдържание

Местната SEO оптимизация или т.нар. локално SEO, е популяризирането на бизнеса чрез регионално търсене. Днес локалната SEO оптимизация е мощен инструмент за малкия бизнес.
В зависимост от страните и региона на търсене, се променя делът на потребителите, които търсят местни сайтове, за да постигнат целите си.

Топ 3 резултати при локално търсене
Топ 3 резултати при локално търсене

До 97% от потребителите, които търсят местна информация, използват търсачките. Това означава, че ако сайтът ви и профилите ви в други уебсайтове не са оптимизирани за местни заявки, може да пропуснете между 40% и 80% от потенциалните клиенти.

Проучванията дават различни данни за регионалните търсения. По текущи глобални данни този дял е 46% от запитванията за местно търсене (запитвания, съдържащи маркери от сорта “име на град”, “близо до мен” и подобни).

local seo table
46% от запитванията са за местно търсене

Кой се нуждае от локална SEO оптимизация?

Локалното SEO е необходимо предимно за малки фирми, които се популяризират в определен регион (град, област) и имат физически адрес. Това могат да бъдат:

– кафенета, ресторанти, сайтове за доставка на храна;

– сайтове за ремонтни, правни и финансови услуги;

– всякакви места за развлечения – кина, клубове;

– медицински/козметични клиники, ветеринарни клиники, салони за красота;

– всички офлайн магазини, аптеки;

– сайтове за настаняване/отдаване под наем за събития и др.

Това са места, които хората са склонни да посещават в зависимост от местоположението си, които са по-близо до дома, работата или центъра на града.

Тази опция не е приложима за:

– онлайн магазини, без физически офиси/магазини;

– организации, предоставящи услуги само онлайн;

– информационни сайтове;

– уебсайтове, които се популяризират в цялата страна;

Преимущества на Local SEO 

– Таргетиране в зависимост от мястото и местоположението.

– Слаба конкуренция поради ограничения обхват.

– Възможност за получаване на бързи резултати.

– Важен е офлайн контактът с клиентите – предоставяйте добра услуга, искайте обратна връзка.

– По-малко работа с връзки – повече с препоръки и репутация.

Алгоритъм за местно популяризиране

Алгоритмите за популяризиране са стандартни и трябва да ги спазвате.

– Анализ на резултатите и конкурентите.

– Мобилна версия на сайта (повече от 60% от посетителите се свързват с местния бизнес чрез мобилни устройства).

– Събиране на семантично ядро с адаптиране за местни заявки.

– Включване на местоположението в заглавията и мета таговете.

– Добре проектирани страници за контакти.

– Генериране на страници за местоположението (градове/области).

– Работа с Google my business и местни директории. 

– Създаване на местно съдържание.

– Организиране на секциите и страниците за свързване.

– Микромаркировка на LocalBusiness.

– Работа с отзиви в търсачката.

Особености на локалната оптимизация

Не е необходимо да оптимизирате страниците за заявки от сорта “близо до мен”. Търсачките ефективно определят кои релевантни страници да бъдат класирани за тези заявки. Оптимизирайте заглавията, мета таговете и съдържанието за специфични за местоположението заявки, което работи достатъчно добре.

Основният принцип е да добавите NAPW – име, адрес, телефон и сайт. Наличието на пълен адрес, телефонни номера и име на компанията е основният принцип на регионалната SEO оптимизация.

Връзки за локална SEO оптимизация  

Местното популяризиране изисква връзки, които работят доста ефективно и бързо. Източниците могат да бъдат местни директории, медии, блогове, тематични и браншови уебсайтове. 

Усъвършенствана опция за специфични ниши е да се използват връзки от различни местни организации, университети , партньорски сайтове и други държавни агенции, което е възможно за специфични теми, при условие че се установи стойността на тези връзки. 

Текстовите препратки без активни връзки също работят заедно с активните хипервръзки. Ефективно е да се купуват качествени линкове, за да се изгради бързо маса от връзки и да се получи бърз ефект. За чужбина можете да ги закупите от (Brightlocal, Whitespark и др.) или да ги поръчате от изпълнители (нашата практика да работим с изпълнители е доста ефективна).
За България може да си поръчате кратки рекламни статии и в края на статията да оставите своите NAPW.

Изводи

– Локалната оптимизация е ефективна за популяризиране на регионални уебсайтове.

– Използвайте основния алгоритъм за популяризиране, прилагайте основните принципи на локалната SEO оптимизация.

– Анализирайте конкурентите си за съдържание и УТП.

– При популяризирането трябва да наблегнете особено на наблюдението и работата с обратната връзка при класирането в търсачките.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги
Category