10 скрити фактора, влияещи върху конверсията на сайта

10 скрити фактора, влияещи върху конверсията на сайта

Конверсията е много важно нещо и с право. Факторите, които влияят на този показател са доста – дизайн, отделните му елементи, техническото състояние и много други. Но има и редица други външни фактори, които често не се виждат на пръв поглед, но могат да повлияят на конверсията.

Визуалните елементи на сайта и качеството му са най-важни. Факт е обаче, че преди клиентите да посетят уебсайта Ви, тяхното решение в различна степен е засегнато от много други фактори. Именно за тях ще говорим в тази статия.


Канали за привличане на трафик и техните качества

Органик търсене, контекстна реклама, и-мейл маркетинг, социални мрежи и много други канали за привличане на трафик се взимат предвид при конверсията. Но дори и при висока посещаемост, ако трафикът не е целеви, показателят на конверсията може да бъде сведен до минимум. Например, можете да привлечете трафик с „покупка на iPhone 5 в София„, а може и да потърсите „покупка на iPhone 5“. Ясно е, че във втория случай конвертирането в реална продажба ще бъде много по-слабо.

източници на трафик

Не се опитвайте да обхванете всичко и то наведнъж. Експериментирайте разбира се, но само след необходимите анализи, иначе ползата от това няма да бъде достатъчна. Тествайте различни източници на трафик в търсене на тези, които ще Ви дадат най-добрите резултати.


Активност на конкурентите

Важно е не само на нивото на конкуренция в дадена категория, но също така и активността на играчите в нея. Предлагането на еднакви или почти еднакви продукти или услуги е голямо, но победата е за този, който е най-добрият в „достигането“ до потенциални клиенти. Всъщност говорим за PR компонент. Вероятно много от вас са се сблъсквали с примери, в които при равни други условия, клиентът избирайки между две еквиваленти по състав предложения, взима по-неблагоприятното. Единствената причина е, че го взима от добре известната фирма на пазара, а не от малко популярната. Повечето клиенти са склонни да плащат повече за чувството на увереност в правилността на решението си и поради това активността в публичното пространство генерира лидери.


Репутация на компанията

Конверсията може да зависи не само от продукта, но и от репутацията на компанията. Това е важен момент при работа в сегмента на услугите, особено в средната и висока ценова категория. Дори ако посетител на вашия сайт има необходимост от продукт или услуга и вашето предложение напълно му допада, в случай на съмнение в качеството на предлаганата услуга/продукт дори само от негативна репутация на пазара или в интернет, то той може да напусне сайта без да купи нищо.


Пазарни условия и сезонност

Пикът при търсенето на сезонни стоки идва в определени периоди от годината, което съответно се отразява и на конверсията – в този момент тя може да нарасне значително. Така че не се разстройвате, ако през останалото време от годината забележите значително отклонение и намаляване на стойностите. Тук се отнасят и някои особености на пазара – някои събития, тенденции или очаквания може значително да увеличат търсенето на продукта или услугата, което също ще се отрази на конверсията.


Географски фактор

Има продукти и услуги, които могат да бъдат предлагани без никакъв проблем, без значение къде се намирате физически. А има и такива, при които решаващ е географския фактор. Това означава, че потенциален купувач идва на вашия сайт, харесва си продукт/услуга, но в края на краищата, ще се възползва от офертата ако тя се предлага в неговия град. Дори и в SEO се среща понякога – регионални клиенти са по-склонни да си сътрудничат с офиса на фирмата, който се намира в собствения им град или регион.


Цена и състав на услугите (асортимент)

Цената със сигурност е важен фактор, а в някои случаи, като например за онлайн магазин това е първото нещо, което интересува потребителя. Не трябва обаче да се съсредоточаваме само върху това, защото в противен случай клиентът ще възприема ниските цени като единственото ни конкурентно предимство. По-добре сте в средата на пазара – не много високи цени, но не и твърде ниски.
Асортиментът на услуги или продукти е фактор за конкурентоспособността, който увеличава предлагането и може да има положително въздействие върху конверсията, дори ако цените са сравними с тези на конкурентите ни. Просто дава на купувача по-голям избор и мотивиране, така че да си направи поръчка.


плащане и доставкаУсловия за плащане и доставка

Тази позиция е важна за онлайн магазини. Там дори потребител, който е решил вече да закупи може да се откаже в последния момент, когато начина на плащане и доставка не го устройват. При всяка категория клиенти има някакви предпочитания. За жителите на големите градове е удобно да плащат с карта и да изберете доставка с куриер до вратата, дори ако тя струва малко повече. В малките градове пък предпочитат наложен платеж и доставка до пощенски клон (куриерски офис) или вратата. За някои категории стоки не е лошо да се посочват разходите и времето за доставка. Например можете да посочите средни стойности и да предоставите калкулатор на потребителя на отделна страница, с който той ще може самостоятелно да си изчисли различни варианти и да избере този, който най-го устройва.


Гаранция и условия за връщане

Това е фактор за доверие и в условията необходими за вземане на решение той може да изиграе решаваща роля. Може да направите красив дизайн, да предложите продукт на атрактивна цена, но ако компанията и самия сайт вдъхват доверие, то вероятността човек да направи желаното действие стремително намалява. Гаранционните условия и условията за връщане / замяна на закупените стоки може да се показват в края на страницата на продукта както често се прави в е-магазините. Може и да се създаде отделна страница за това. Най-добре е да се направи всичко заедно, няма да е излишно.


Елементите на доверие

Те включват вече споменатите гаранции за връщане, замяна и възстановяване на суми. На доверието обаче не влияят само те. Например по отношение на някои продукти и услуги, повишаване на нивото на доверие в компанията може да се повиши със сертификати за качество, някакви награди или привличане на известни в своята област специалисти в качеството си на сътрудници.
Друг много важен и в същото време очевиден момент – отзиви от вече съществуващите клиенти. При това те трябва да са верни и максимално реалистични. За B2B сектора може дори запис на видео с представители на фирмата по някакъв начин да насърчи потребителите да публикуват отзиви възможно най-често. Страницата с информация за компанията и редица канали за контакт също могат да бъдат отнесени към тази точка.


Акции и специални предложения

Най-често тези маркетингови инструменти са използвани от онлайн магазините за привличане на нови клиенти. Те добре привличат вниманието и служат като допълнителен стимул за тези, които все още имат съмнения. Има сто и един начина за използване на отстъпки, промоции и специални оферти за увеличаване на конверсията. Достатъчно е да прекарате малко време за търсене в интернет, за да намерите достатъчно примери. Все пак въпреки предимството по отношение на стимулиране на лоялността и увеличаване на конверсията, от намалените маржове съществува риск клиентите, привлечени от тези методи да са повече от тези, които се интересуват само от ниската цена. С такъв контингент обаче печеливш бизнес не може да бъде построен, така че трябва да бъдете внимателни при употребата им.


Развитието трябва да бъде постоянно

Работата по оптимизиране на конверсиите трябва да бъде комплексна и по определен начин може да повлияете дори на външни фактори. В крайна сметка независимо от текущия показател на сайта си, всеки иска да го подобри и това е съвсем естествено.
Тествайте, провеждайте експерименти, анализирайте и изготвяйте правилни заключения. Обърнете внимание на детайлите, защото понякога те имат решаващо влияние върху крайния резултат. И най-важното – не забравяйте, че в основата на всичко трябва да бъде точно вашата целева аудитория.


 

10 скрити фактора, влияещи върху конверсията на сайта
Рейт 5 от 3 гласа
Phone
Email
Messenger
Messenger
Phone
Email