Тенденции в кънтент маркетинга за 2023

тенденции

Съдържание

През 2023г. контент маркетинга ще продължи да се разширява и променя заедно с маркетинговите техники на компаниите. Някои тенденции ще се подобрят, а други ще бъдат нови за вас и ще изискват подробно проучване и прилагане. За да сте една крачка напред, събрахме за вас 9 тенденции в маркетинга на съдържанието, които ще бъдат популярни през 2023-та.

 

1. Интерактивно съдържание

С помощта на интерактивно съдържание можете да привлечете вниманието на целевата аудитория, да я накарате да остане на уебстраницата ви възможно най-дълго и най-важното – да получите ценна информация за редовните си клиенти, техните предпочитания, изисквания  и да създадете портрет на потенциалните потребители.

В днешно време има много услуги за създаване на интерактивно съдържание. Например, Genially ще ви помогне да създадете тестове, викторини и мини-игри;  Услугата MapMe е специално направена за създаване на интерактивни карти. Едно от предимствата е, че компаниите могат да създават карти въз основа на маркетинговата си стратегия и да позволяват на потребителите да въвеждат важни данни.

Използвайте интерактивно съдържание в текстове, електронни книги, доклади или инструкции, като добавяте части или анимации, които могат да се кликат и разширяват. Когато го правите, обърнете внимание на местоположението на интерактивното съдържание. Например, ако решите да го добавите към целевите страници на бранда си, уебсайтът ще стане по-привлекателен за целевата аудитория.

Услугата MapMe за интерактивно съдържание

 

2. Нишово съдържание

Друга тенденция в маркетинга на съдържание през следващата година е създаването на нишово съдържание. То се фокусира върху конкретна подтема, свързана с вашия бизнес или индустрия. Целта на подобно съдържание е да заинтересува малка група хора. По този начин създаването на специализирано съдържание ще ви помогне да достигнете директно до конкретни потенциални клиенти и да ги насърчите да конвертират чрез разработване на уникално съдържание и постоянно ангажиране на страницата на вашата марка.

 

3. Хиперперсонализация

За да избегнат стандартизираната комуникация с клиентите, през 2023г. маркетолозите ще използват активно стратегията за хиперперсонализация. Тя е фокусирана върху данни, които използват изкуствен интелект, автоматизация и анализ за създаване на персонализирани взаимодействия с редовни и потенциални клиенти. Благодарение на тази стратегия можете да вземете предвид предпочитанията и нуждите на клиентите и да създадете съдържание, съобразено с конкретни продукти, езици и маркетингови канали.

Добри примери за хиперперсонализация са препоръките за филми на Netflix, базирани на скорошната история на гледане от  техните потребители, или годишният преглед на Spotify на песните, изпълнителите и музикалните жанрове, които техните потребители са слушали най-много. Освен това Spotify споделя отзиви от слушателите заедно със специално подбрани плейлисти за отделните потребители.

Така че, ако планирате да запазите ангажираността на клиентите си през 2023г., не забравяйте да следвате стратегии за хиперперсонализация.

годишният преглед на Spotify на песните, изпълнителите и музикалните жанрове

 

4. SEO оптимизация

Създаването на много съдържание само по себе си не е ефективен инструмент за привличане на потенциални клиенти към дадена уебстраница – това няма да ги убеди да купят вашите продукти или услуги. В резултат на това SEOоптимизацията ще остане сред тенденциите в кънтент маркетинга и през 2023г. Това се доказва от 55 статистически данни за SEO, събрани и анализирани от основателя на консултантската компания за цифров маркетинг PDCA Social – Нийл Шафър.

Оптимизираното съдържание ще повиши класирането на уебстраниците на бранда ви в резултатите от търсенето и ще даде възможност на потенциалните клиенти да ви намерят сред другите компании възможно най-бързо. За тази цел съдържанието трябва да съдържа подходящи ключови думи и да отговаря на съществуващите алгоритми на търсачките. Ето защо, когато създавате уникално и висококачествено съдържание, вземете предвид препоръките на Google и следвайте тенденциите в маркетинга на съдържанието, тъй като това може значително да увеличи процента на конверсия на посетителите на вашия уебсайт.

 

5. Чатботове

Чатботовете комуникират с потребителите на уебсайтове 24/7. Вградената функция за автоматизирана комуникация позволява на компаниите да минимизират разходите за кол център, да увеличат времето за обслужване на клиенти и да обработват повече и по-бързо заявките.

С помощта на чатботовете можете да предоставяте на потребителите персонализирани препоръки въз основа на техните въпроси. Например, ако клиент зададе често задаван въпрос (FAQ), чатботът ви може да го насочи към готова страница. Принципът на такова взаимодействие се прилага и заработас друго съдържание на вашия бранд.

За да създадете чатбот за социалните медии, не е необходимо да имате знания и умения по програмиране. Просто подгответе списък с въпроси и отговори и използвайте специални онлайн програми за създаване на чатботове. Например Flow XO ще ви позволи да създадете чатбот за Telegram, WhatsApp, Facebook Messenger и Slack. Освен това услугата Smart Sender ще покрие Viber, Instagram Direct и Skype. 

Препоръчваме ви също да използвате Sendpluse – платформа за маркетинг и продажби, която ви позволява да изграждате чатботове за Telegram, WhatsApp, Instagram и Facebook.

 

smartsender чатбот платформа

 

6. Виртуална реалност (VR)

Според HubSpot приходите от пазара на виртуална реалност за потребители и фирми се очаква да достигнат 6,71 млрд. долара до края на 2022 г. и 12,9 млрд. долара до 2024 г. Ясно е,  че виртуалната реалност ще се превърне в една от основните тенденции, които ще оформят сферата на маркетинга на съдържанието през следващата година. Вече няма да е необходимо да използвате текстов формат, за да разказвате за своята марка, характеристики на услуги или продукти. VR ще го направи за вас.

Например през март 2022 г. Wendy’s стартира Wendyverse – виртуален ресторант в платформата Meta Horizon World. В публикация в блога Meta, веригата ресторанти съобщи, че потребителите ще могат да “дойдат на касата, да се свържат с приятели и да се впуснат в апетитно приключение”. Освен това посетителите на Wendyverse могат да играят баскетбол и да намерят великденски яйца, които съдържат изненади, като например ваучер за безплатна храна.

Трябва да се отбележи, че виртуалната реалност отдавна се развива активно в областта на недвижимите имоти, благодарение на 360-градусовите изображения, които помагат да се покаже интериорът на имота. По този начин потребителите не само получават желаната информация, но и имат възможност да взаимодействат с другопространство.

Wеndys виртуален ресторант

 

7. Оптимизация за гласово търсене

Тъй като всеки месец се извършват повече от един милиард гласови търсения, съветваме ви да не пренебрегвате оптимизацията за гласово търсене. Хората често използват гласови устройства, за да получат отговори, и ако съдържанието ви не е оптимизирано за гласово търсене, ще загубите този ценен трафик.

Най-добрият начин да се оптимизирате за гласово търсене е да отговаряте директно и кратко на въпросите. Кратките и конкретни отговори увеличават шансовете си да се появят в препоръчания фрагмент.

 

8. Видео съдържание

В онлайн маркетинга видеосъдържанието вече е показало високи резултати: например средната сесия в TikTok продължава три пъти по-дълго, отколкото в Instagram, а 87% от рекламодателите съобщават за увеличаване на трафика след използване на видеосъдържание.

Очакваме, че тази тенденция не само ще се запази през 2023г., но и ще стане още по-популярна в различнионлайнплатформи. Всъщност създаването на такова съдържание не изисква много време и икономически разходи, тъй като вече има много необходими и достъпни инструменти за това.

Например VideoShop предлага много интересни функции за създаване и редактиране на видеоклипове, които можете бързо да споделите във Facebook, Instagram, Youtube, Snapchat и WhatsApp. Услугата Animoto ще ви помогне да създадете по-професионално видеосъдържание, в което можете да комбинирате собствени видеоклипове и снимки с текстови надписи, музика и филтри.

Не забравяйте, че както редовните, така и потенциалните клиенти реагират добре на видеосъдържание, тъй като то бързо привлича вниманието им. Друга причина за ефективността на видеосъдържанието е възможността да се предостави на клиентите по-персонализирана и задълбочена форма на комуникация, както и да се обясни информация, която е трудна за разбиране в обикновен текстов формат.

animoto видео услуга за съдържание

9. Емпатичен маркетинг на съдържанието

С настъпването на пандемията от Ковид, търговците трябваше да преразгледат стратегиите си и да превърнат клиентите си в централни фигури в тях. За да постигнете успех с този подход, съсредоточете се върху взаимодействието с целевата удиторияна вашата марка като с личности, а не само като с потенциални клиенти Затова, когато разработвате стратегия за съдържание, си задайте следните въпроси:

  • Какво мотивира настоящите и потенциалните ви клиенти да предприемат действия?
  • Кои са вашите клиент?
  • Какви трудности изпитват?

Отговорите на тези въпроси ще помогнат на вас и вашите колеги да създадете персонализирано съдържание, което ще предизвика емоции в клиентите. Това ще допринесе да се подобри взаимодействието с тях и да се изгради доверие.

 

Заключение

Тези тенденции в маркетинга на съдържанието вече са забележими, а през 2023г. те само ще набират скорост. Някои от тях ще се променят, а други ще започнат да демонстрират своя потенциал.

  • Интерактивното, нишово и видеосъдържание ще ви помогне да привлечете потенциални нови клиенти и да задържите редовните.
  • За да установите комуникация и отношения на доверие с клиентите по време на пандемия и глобална криза, използвайте стратегии за хиперперсонализация на съдържанието.
  • Чатботът е полезен инструмент за маркетолози, чиито ресурси са ограничени, но трябва да достигнат до възможно най-голяма аудитория.
  • За да изградите своя собствена вселена и да ангажирате активно потребителите в нея, трябва да овладеете стратегията на виртуалната реалност.
  • Разбира се, не забравяйте за тенденциите в маркетинга на съдържание с предвидими резултати, включително SEO и оптимизацията за гласово търсене, които вече познавате.

 За да не изоставате от конкурентите си и да намерите нови инструменти за привличане на клиенти, опитайте се постоянно да следите тенденциите в маркетинга на съдържанието и да анализирате тяхната ефективност на практика.

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

12 години опит в SEO и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и др./.
Работи с най-популярните SEO софтуери.
Участия в конференции и собствени статии, публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Метро България - автобусни билети от и до Истанбул
Метро България
Creative
Нани Хоум
Нани Хоум
SEO услуги
Други услуги
Category