ClubHouse: новата социална мрежа

ClubHouse новата социална мрежа

Съдържание

ClubHouse е новата социална мрежа, в която може само да слушате или да говорите. В тази статия ще разберем как работи Clubhouse, защо този формат набира все повече потребители и как да влезете в това „елитно“ пространство.

 

Защо всички полудяха по нея?

Защото можете да влезете само с покана. И когато достъпът е затворен, а наистина искате да влезете, трябва да бъдете от „избраните“. В САЩ тази социална мрежа вече е на седмо място в AppStore в „Социални медии“, а Интернет е залят със съобщението: „Отхвърлена покана за Clubhouse“.

Динамиката на растежа:

  • през декември 2020г. – 600 000 потребители
  • в началото на февруари 2021г. – 2 400 000 активни потребители (според американското списание Adweek)

Това стартиране струва 1 милиард долара и особено находчивите потребители вече продават покани в eBay.

 

Реакцията на другите социални мрежи – започнаха да се притесняват и да се адаптират към новия „еднорог“ в света на SMM:

  1. Социалната мрежа ВКонтакте /VK/ не успя да пусне своите VK клубове, но те вече са изложени на риск от провал. В крайна сметка, кой се нуждае от тях, когато вече има Clubhouse.
  2. По данни на The New York Times, Facebook има планове за създаване на аудио чат, с работно заглавие Fireside, подобно на стартиралото приложение Clubhouse
  3. Twitter пусна пълен аналог на ClubHouse в платформата си. Все още обаче се тества от Twitter, така че не всеки има възможност да създаде стая, но всеки може да бъде говорител или слушател.

 

 

Как да влезете в ClubHouse?

Основно условие – трябва да имате iOS. Ако услугата твърдо заеме своето място в света на социалните мрежи, тя ще стане достъпна и за Android (говори се за края на март – началото на април). Ако отговаряте на това условие, можете да преминете към следващата стъпка. Тук има две възможности:

Вариант 1:

  • Да получите покана от приятел, който вече е потребител на Clubhouse. Ще бъде по-лесно да направите това, ако имате познати в САЩ, тъй като по-голямата част от аудиторията е в Америка.


Ограничения при вариант 1:

  • при влизане в услугата, потребителят получава само 2 покани. Тоест той може да изпраща покани само на 2-ма от приятелите си. Но след известно време Clubhouse му предоставя още няколко покани.


Вариант 2:

  • Регистрирайте се в приложението и изчакайте да бъдете допуснати. Но не е известно колко дълго ще чакате и кога ще се случи това, защото платформата си запазва възможността да добавя нови потребители без ограничения във времето.

 

Основен въпрос – трябва ли да се регистрирам сега или да изчакам? Отговорът е ДА, защото ще резервирате потребителско име. Това може да е от значение, ако имате лична марка, потребителско име или бранд, по което всички ще ви разпознаят, защото ако броят на потребителите на платформата нарастне, името ви може да бъде заето, преди да стигнете до Clubhouse.

 

Lifehack – за тези, които вече имат приятели, които са потребители на Clubhouse

Ако вашите приятели вече са използвали всички възможности за покана на приятели на платформата и вие все още не получавате такава, може да направите следното:

  • ваш приятел трябва да добави телефонния ви номер на своя смартфон (ако по някаква причина все още не е там)
  • регистрирайте се в услугата

 

За да се регистрирате, трябва да посочите:

  • име и фамилия
  • теми, които ви интересуват

Вашият приятел ще получи известие, че вие сте се регистрирали в Clubhouse и ще бъде подканен да ви „пусна вътре“. Достатъчно е само един ваш приятел да одобри влизането ви и Voilà – вие вече сте в Clubhouse.

Clubhouse показва броя на регистрираните потребители, чиито телефонни номера имат приятелите ви.

 

Clubhouse интерфейс

 

Как работи Clubhouse?

Комуникацията в Clubhouse се осъществява в необичаен формат – само с глас. Тук изобщо няма да намерите текстови полета: нито за писане на съобщение до приятел, нито за да оставите коментари. Максималният текст, който ще можете да въведете в тази социална мрежа, е въвеждането на данни за профила ви и описания при създаването на стаи (за които ще ви разкажем по-долу в статията).

Ако този формат „завладее“ все повече потребители, по-добре е да сте готови за революция в света на SMM. В приложението можете да слушате успешни и известни хора в реално време, например Илон Мъск https://www.youtube.com/watch?v=wF2TrKF6HEY&feature=emb_logo

Разговорът е публикуван в YouTube, въпреки че записването е забранено според правилата на ClubHouse. Но беше неизбежно – всяка стая е проектирана максимум за 5000 души и след съобщението в Twitter поискаха да присъстват много повече.

 

Какво представляват стаите?

Стаите (разговорите) са вид чатове, които могат да бъдат създадени от всеки потребител или няколко потребители заедно. Стаите могат да бъдат публични (отворени), достъпни само за вашите абонати, частни или само за членовете на клуба.

 

Принципи на работа на публичните стаи:

  1. потребителят създава нова стая
  2. обозначава темата си, така че другите да разберат за какво става въпрос
  3. изпращат се известия на абонатите на този потребител
  4. ако няколко потребители създават нова стая едновременно, те стават говорители в тази стая и започват да обсъждат посочената тема
  5. абонатите на всеки от тези потребители получават известия за началото на разговора
  6. чрез тези известия можете да се свържете със стаята и да слушате или да участвате в разговора

 

Стаите обикновено са разделени на:

  • говорители – тези, които водят разговора
  • абонати – последователи на говорителите, тоест те са абонати на говорителите,
  • всички останали присъединени слушатели

Всеки слушател може да „вдигне ръка“, а модераторът (един от създателите на стаята) да приеме заявлението, след което слушателят става говорител и може да участва в разговора. Clubhouse е силно персонализиран, така че по време на регистрацията ще бъдете помолени да посочите теми, които ви интересуват. Те могат да бъдат променяни или редактирани, ако някои от темите са станали неподходящи за вас или вашите интереси са се променили.

Може да бъде насрочен разговор (стая), след което абонатите ще знаят за него предварително и ще могат да го маркират в календара си, за да не го пропуснат. Най-забавното в стаите е, че броят на хората, свързани с разговора, нараства много бързо. Това се дължи на факта, че известията се изпращат до всички абонати на някой от присъединилите се към разговора.


Най-общо казано схемата е:

  1. потребител създава разговор
  2. абонатите му се свързват към него
  3. абонати на свързаните абонати се присъединяват

Разбира се, броят на тези, които ще се присъединят, зависи от темата на разговора и от това колко известен е говорителят на стаята. Въпреки че има числено ограничение за участниците в стаята – 5000 души.


Нюанси

Стаите се създават само по време на разговора. Те автоматично се затварят, когато всички участници го напуснат. Можете да влезете във всяка публична стая по всяко време на разговора.

Излизането е толкова лесно, колкото и влизането в тях. Хубавото е, че членовете на стаята не получават никакви известия, когато някой напусне стаята. Можете да се присъедините и да напуснете, без да се притеснявате, че някой ще разбере кога напускате разговора.

 

Клубове

Клубовете са общности от хора, които се интересуват от обща тема. Разработчиците информират, че можете да изпратите заявление чрез специална форма за създаване на клуб. Услугата не гарантира създаването на клуб. По-вероятно е предложението за създаване на клуб да бъде одобрено от тези потребители, които вече са присъствали в поне 3 предавания в обикновени стаи. Друга възможност за създаване на клуб е да очаквате такава функционалност от платформата. Обещават, че скоро ще се появи.

 

 

 

Каква информация трябва да се постави в потребителския профил?

Потребителският профил към настоящия момент се състои от:

  • профилна снимка
  • точна дата на регистрация
  • връзки към профила на човека, който го е поканил в Clubhouse
  • описания на профили – всяка текстова информация, свързани акаунти в Twitter и Instagram
  • клубове, в които е потребителят

След като регистрирате потребител, на екрана ще се покажат стаите, в които се намират негови приятели като говорители или слушатели, както и клубове, създадени въз основа на интереси (те трябва да бъдат посочени по време на регистрацията).

 

Clubhouse изглед

Всяка минута в Clubhouse се създават стотици, дори хиляди (може би стотици хиляди) стаи. Clubhouse сам решава кои разговори ще ви заинтересуват. И за това е важно много внимателно да попълнете информацията за интересите във вашия профил. Точно като Instagram, бъдете внимателни с приятелите си – Clubhouse се фокусира върху вашите абонаменти.


Клубни къщи

Основната характеристика на услугата е, че всички разговори (стаи) са само в реално време (малко вероятно е да направите запис, тъй като разработчиците са предвидили и това). Не можете да използвате бутон за пауза, да превъртите назад или да запишете предаването.

 

Функционалността:

  • разговори на живо (не редактирани)
  • винаги можете да бъдете слушател, ако не обичате да говорите и да научавате нови неща по интересуващи ви теми
  • има търсене на стаи и хора
  • можете да слушате с изключен екран или минимизирано приложение
  • персонализация по интереси: алгоритмите определят съдържанието, което ви се показва от абонаменти и клубове, в които сте член
  • получавате известия за започнати или планирани разговори, в които участват тези, които следвате
  • известията могат да бъдат изключени, но приложението не приветства това и дори информира други потребители, ако някои от тях не го използват

 

Промотиране – с възможно най-класическия вариант

 

Най-приятната част – в стаята ви могат да влязат известни личности, с които едва ли ще можете да говорите някъде другаде (приложението донякъде напомня на чат рулетка, само че с глас).

 

Кой вече е вътре?

Повечето потребители и съответно стаите и клубовете са англоговорящи (засега). Разработчиците са възпитаници на Станфорд и бивши разработчици на Google. Услугата започнала да се разпространява от тях. Следователно, повечето от потребителите са свързани в областта на ИТ технологиите.

Чуждестранни популярни личности, които можете да слушате и дори да общувате с тях в социалната мрежа:

  • Илон Мъск (elonmusk)
  • Марк Зукърбърг (zuck23) – създател на Facebook
  • Джак Дорси (jackjack) – основател на Twitter и Square
  • Адам Мосери – (mosseri )ръководител на Instagram
  • Джак Конте (jackconte) – основател на Patreon
  • Опра Уинфри (Owntv)
  • Парис Хилтън (parishilton)
  • Гуинет Полтроу (gwynethpaltrow)
  • Аштън Къчър (aplusk)
  • Дрейк (drake100)
  • Джаред Лето (jaredleto)

 

Заключение

Ще стане ли Clubhouse новият TikTok? Никой не знае в каква посока ще се развива тази мрежа, но очевидно е, че днес интересът към нея е огромен.

Така че помислете добре, направете своя избор – да бъдете ли в Clubhouse или не 😊

Оценете ни

0 / 5

Your page rank:

Подобни публикации

Станислав Пеев

Станислав Пеев

Над 10 години опит в SEO оптимизацията и много сертификати /Yoast, Google, Semrush, Netpeak, Serpstat, Woorank и т.н./.
Работя с най-популярните SEO софтуери.
Имам участия в конференции и собствени статии публикувани в престижни SEO издания.

Портфолио
Creative
Нани Хоум
Nani Home
Станимир Михов фитнес инструктор
Stanimir Mihov
СЕО Услуги
Други услуги