През последните няколко седмици Google ни подготви няколко актуализации наведнъж: 1 част Core Update, Page Experience Update, 2 части Spam Update и 2 части Core Update. Никога не е имало толкова много официално потвърдени актуализации за толкова кратко време.
Настоящият Core Update юли 2021 г. може да се разглежда като продължение на Core Update юни 2021 г. По-рано Google обяви, че все още не е завършил всички планирани промени, но вече е внедрил някои от тях през юни, а останалите са отложени за юли.
2 актуализации на Core Update за 4 седмици
Поради големия брой актуализации през последните няколко седмици, важно е правилно да се разделят актуализациите и тяхното въздействие върху сайтовете, за да се определят причините и следствията.
На практика виждаме сайтове, които са били засегнати от отделни актуализации, както и примери, които са засегнати от няколко актуализации наведнъж. Ето пример за сайт, който губи и юни, и юли след Core Update:
Обратни примери, т.е. победителите в Core Update за юни и юли са по-трудни за намиране, но един от тях е в категорията “развлечения”.
Пример за сайт от категориите “развлечения” и “финанси”, който загуби след 2 части от Spam Update и от юлския Core Update:
Има много сайтове, които са спечелили след падането си от декемврийския Core Update:
Където има победители, има и губещи. В категорията “автомобили” (продажби на автомобили, финанси, аксесоари и други) има голям напредък и в двете посоки:
Други категории, в които са настъпили значителни промени са Музика, Видео, Знаменитости, Телевизия – те се появяват редовно в Core Update, това се видя отново и тази седмица.
Актуализацията на Spam Update показва значително въздействие, а Page Experience все още е неизмерим
2-те актуализации на Spam Update от Google оказаха голямо влияние върху анализираните сайтове. Това може лесно да се види в следния пример:
Сайтът dealan.uk е специализиран в проджба на артикули от Amazon и Ebay, като естествено използва партньорски кодове, където е възможно и е премахнат от 2 Spam Update актуализации.
Между другото, все още няма ефект от актуализацията на Page Experience. Сайтовете с лоши резултати от Core Web Vital не се класираха по-зле. Но кой знае, може би в крайна сметка нещо ще се промени. На Google бяха необходими 2,5 месеца, за да се внедри напълно.
Редовна актуализация на Core Update
Ако разгледате сайтовете, в юлската основна актуализация стават очевидни вече познатите ни модели. Много сайтове са били засегнати от предишни актуализации. В категорията YMYL има някои големи губещи, промените в категорията за развлечения (знаменитости, телевизия и т.н.) са видими. Един интересен и неочакван пример за загуба в категорията за пътувания:
Победители и губещи
Юлският Core Update напомня на други известни актуализации на основния алгоритъм през последните няколко години. За да разберете по-добре победителите и победените, ето два примера:
Но разбира се има много сайтове, които са загубили видимостта си в резултат на основната актуализация.
ТОП-20 губещи:
Заключение: лятото на актуализациите от Google
Google потвърди пет актуализации само за няколко седмици – отдавна не сме виждали толкова много промени в SERP. Сега е по-важно от всякога да можете да определите точно коя актуализация на Google е повлияла на видимостта на вашите сайтове.
Но зад цялата тази краткосрочна суматоха не забравяйте дългосрочната цел на Google. Покажете на търсачките и техните потребители най-доброто съдържание. Който разбира целта на Google и работи за постигането й, в крайна сметка няма да загуби от никакви ъпдейти.
Оценете ни
Your page rank: