Новото Scroll-To Sitelinks в Google и въздействието му върху SEO

Новите прелиствания в Google и въздействието им върху SEO

Новото Scroll-To Sitelinks в Google и въздействието му върху SEO

В момента Google тества нов тип линкове към сайта (sitelinks) в резултатите от търсене, който според нас ще срещаме много по-често в близко бъдеще. За първи път се появиха на 11 ноември. Новият тест, който виждаме, се различава от това, което Google е показвал за уеб страници в миналото. Тази вариация представлява голяма промяна в начина, по който могат да бъдат показвани sitelinks за органични списъци. В публикацията ще разгледаме как функционират sitelinks, за да създадем повече яснота около тази промяна за SEO специалистите. Основното разграничение е в начина, по който работи функционалността „отиди до“. Ключовите области в статията включват подробности за новия тест на sitelinks, как той се сравнява със съществуващите варианти на sitelinks за органични списъци, тяхното въздействие върху вашата SEO стратегия и други.

 

Какво е Scroll-To Sitelinks на Google

Scroll-to-text в миналото беше функция на Chrome, която даваше опция на потребителите да щракнат върху връзка в резултатите от търсенето на Google, която след това позволява на браузъра да ви отвори точно подчертания текст, който съществува на уеб страницата. Особен интерес представлява начинът, по който се използва превъртането до текст за препоръчани фрагменти в Google. След като за първи път текстът беше видим в препоръчаните извадки, последва бавно разширяване и към други органични функции на SERP. Появи се за някои knowledge panels, за изображения, за някои безплатни списъци с продукти и др.

Най-новата опция „превъртане към текст“ вече може да се види за стандартните списъци за търсене в уеб в рамките на препратките към сайта. Ето пример за това как изглежда то, когато е изложено на тест за заявката „най-добрата мишка за игри“:

най-добрата мишка за игри

В горния пример Google е решил да покаже 3 различни sitelinks в списъка с резултатите за PCMag. Към URL адреса на всяка препратка са добавени параметри за превъртане към текста, които означават текста, представен в препратката. Съществуват някои основни разлики между този тест на препратките към сайта и това, което Google е показвал в миналото като препратки към сайта за уеб страници. Този тест е по-скоро по преценка на Google по отношение на алгоритмичната намеса.

 

Различни видове стандартни препратки към страниците

Съществуват 3 различни вида sitelinks, които могат да се появят за стандартните резултати в търсененето и е важно SEO специалистите да ги знаят. Ето разбивка на това, което е свързано с всеки от тях:

  • Internal Sitelinks: първата е най-често срещана от трите варианта. Когато Google вижда, че има свързани страници на даден сайт, вътрешния пейдж на сайта може да се появи като препратка. Съществува кратка версия, която може да се появява при общи заявки, както и дълга версия, която може да се появява при бранд търсения. В миналото вариантът за бранд търсене се показваше само при класиране на първа позиция, но сме виждали тестове, при които Wikipedia може да бъде третирана по този начин, дори когато не е класирана на първа позиция или е за бранд търсене.
  • Jump-to Sitelinks: вариацията за прескачане към сайтове представляваща интерес за много SEO специалисти. Чрез добавяне на „таблица на съдържанието“ с връзки към други вътрешни рубрики (чрез използване на # в URL адреса), имате възможност да получите подобно третиране на кратките линкове, с връзка към раздел от съществуващата страница, а не към друга страница на същия сайт.
  • Scroll-to Sitelinks: последната вариация е тестът, който наблюдаваме в момента. Работейки много подобно на вариацията Jump-to Sitelinks, Google вече има възможност да добавя параметри за превъртане на текст, които се генерират алгоритмично, с по-малък контрол от страна на собственика на сайта. Това означава, че ако имате заглавие на страницата си, което не използва вградена в съдържанието връзка за прескачане, Google по същество може да направи това вместо вас, но като добави “:~:text=” в URL адреса.

Чудесен пример за това как работи всеки от различните варианти на сителинкс може да се види при търсенето на „SEO“ в САЩ. Ето как всяка вариация на връзката със сайта се представя за различни резултати, които се появяват заедно:

резултат от sitelinks

Всеки от различните видове sitelinks е алгоритмичен, което означава, че собствениците на сайтове нямат пряк контрол върху начина, по който работи всеки вариант. Друга особеност е, че не всеки път се показват за позициите под първа. Вариантът Internal Sitelinks е най-често срещаният от трите и има най-голям шанс да се появи за вашата уеб страница, ако има вътрешно свързано и тематично свързано съдържание. След като вече сте наясно с всяка от 3-те вариации, как влизането на вариацията Scroll-to Sitelinks влияе на нашата SEO стратегия?

 

Влияние на Scroll-to Sitelinks върху SEO

Въпреки че съм привърженик на използването на Jump-to Sitelinks в съдържанието (обикновено се слага в горната част), неотдавнашната промяна с Scroll-to Sitelinks всъщност означава, че Google така или иначе може да създаде свои собствени jump-to връзки. Въпреки че Scroll-to-text все още не е съвършен, той може да бъде полезен аспект в браузъра Chrome за потребителите, като не само превърта до важния текст, но и го подчертава в лилаво (преди това в жълто подчертаване в по-старите версии на Chrome). Като пример за това, ако търсещият иска да разбере как да „направи пица“ чрез търсене в Google, в резултатите от търсенето в Google му се представят URL адреси на рецепти. Въз основа на познанията на Google за това запитване, той е наясно с важността на хранителната информация за търсещите. За това запитване Google е създал Scroll-to Sitelinks, върху които потребителите могат да щракнат. Ако щракнете върху препратката „Nutrition“ (Хранителна стойност) за уебстраницата, ще бъдете насочени точно към този раздел на уебстраницата, за да прочетете хранителните компоненти, включени в рецептата.

Новото Scroll-To Sitelinks в Google и въздействието му върху SEO

 

С нарастващото влияние на алгоритмичната намеса това може да бъде обезпокоително за някои SEO оптимизатори. В този случай смятаме, че тази промяна е неизбежна и би трябвало да бъде полезна функция при търсене за потребителите, след като бъде освободена от тестовата фаза и официално пусната. Тъй като преди това някои SEO оптимизатори предпочитаха да добавят връзки за прескачане към съдържанието, реално няма да има разлика в начина, по който фрагментът се появява за потребителите, така че Scroll-to Sitelinks няма да навреди на вашите SEO усилия. Така или иначе бихме продължили да добавяме връзки от типа jump-to към съдържанието за потребителите в уеб страницата, като след това Google ще има възможност да ги използва като sitelinks или може да генерира свои собствени въз основа на входните данни в системите си.

Заключение

През 2021г. видяхме подобно нещо за featured snippets с вариацията „също така обхванати на тази страница“ (която е доста подобна), а сега и това разширяване си проправя път. В обобщение:

  • Технологията „превъртане към текст“ стои в основата на новото третиране на препратките към сайта. От известно време Scroll-to-text е видим в резултатите от търсенето на Google, като най-често се появява чрез препоръчани извадки, заедно с различни други функции на SERP-а.
  • В момента има 3 различни вида sitelinks, които могат да се появяват. Те включват Sitelinks, Jump-to Sitelinks и новата версия Scroll-to Sitelinks.
  • Scroll-to Sitelinks остава алгоритмичен (също като другите варианти), но вместо това не се контролира чрез вграждане на връзки в уеб страницата, а се вмъква по преценка на Google, като след това се появява лилаво подчертаване на текста за съответното съдържание.
  • Scroll-to Sitelinks не трябва да предизвиква безпокойство в SEO оптимизаторите. Всичко е в съответствие с други промени, които сме виждали в миналото и които в по-голямата си част се харесват на потребителите. Голямата разлика между Jump-to и Scroll-to Sitelinks е във въвеждането на данни: първите се създават ръчно, а вторите алгоритмично.
  • Нашето мнение е, че създаването на jump-to връзки в таблица на съдържанието все още е добър подход извън влиянието на Google, но има вероятност и търсачката просто да не използва тези ръчно създадени jump-to връзки за вашия снипет.

Тази вариация на sitelinks представлява голяма промяна за начина, по който се генерират тези линкове за страниците в Търсене. Макар че вариантът „превъртане към текст“ все още е във фаза на тестване, имаме усещането, че в бъдеще ще видим повече такива варианти.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *